شناسهٔ خبر: 137304 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

ضربه ویرانگر به آمریکا و مزدورانش + نقشه

ارتش سوریه.jpg ارتش سوریه و همپیمانانش با ورود به مرزهای مشترک با عراق ضمن کسب یک دستاورد بزرگ و قابل توجه، ضربه ویرانگری به آمریکا و مزدورانش وارد کردند.

به گزارش «نماینده»، تسنیم نوشت: عصر جمعه ۱۹ خرداد یک حادثه مهم در هفتمین سال جنگ جهانی علیه سوریه یکی از اعضای مهم محور مقاومت رخ داد و آن رسیدن نیروهای ارتش و همپیمانانش به مرزهای مشترک با عراق بود تا نیروهای پیشگام سوری به نیروهای حشد شعبی و ارتش عراق در نقطه مرزی در شمال منطقه «التنف» بپیوندند که هدف اعلام‌شده در چارچوب عملیات نظامی موسوم به الفجر الکبری بود.

ورود نیروهای سوری به منطقه مرزی «التنف» یک دستاورد نظامی بزرگ قلمداد می‌شود به‌ویژه با توجه به تلاش‌های گسترده ائتلاف آمریکایی برای جلوگیری از رسیدن نیروهای سوری و همپیمانانش به این نقطه، آمریکا بارها با جنگنده‌های خود به نیروهای سوری پیشرو در این مناطق حمله کرد و هر روز هم به دادن هشدار می‌پرداخت، اما این تهدیدها و هشدارها و حملات آمریکا هیچ تأثیر و فایده‌ای نداشت.

پنج‌هزار کیلومترمربع دیگر را  ارتش سوریه به پشتوانه خود اضافه کرد، ‌ ارتش سوریه از ابتدای عملیات نظامی خود در صحرای سوریه بیش از ۱۵هزار کیلومترمربع را آزاد کرده است که طی آن صدها تروریست داعشی به هلاکت رسیدند و بقیه آنها به عمق بیابان گریختند.

معارضان سوری هم بر سیطره ارتش سوریه بر نقطه مرزی مهر تأیید زده‌اند و اعتراف کرده‌اند که ارتش سوریه و همپیمانانش پس از عملیات دور زدن اردوگاه گروه‌های مسلح مورد حمایت آمریکا در شمال منطقه «التنف» به مرزهای مشترک سوریه و عراق رسیده‌اند.

ستاد مشترک ارتش روسیه هم در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن تشریح روند تحولات در صحرای سوریه با نقشه، اهمیت پیشروی راهبردی نیروهای ارتش سوریه و قطع راه به‌روی گروه‌های تروریستی موسوم به «جیش اسود الشرقیه» را مورد تأکید قرار داد، این گروه‌ها از حمایت آشکار آمریکا برخوردار هستند.

ارتش سوریه با این موفقیت بزرگ، راه را به‌روی گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا برای پیشروی به‌سمت دیرالزور بست، شهری که در محاصره گروه تروریستی داعش قرار دارد، با ورود نیروهای ارتش سوریه به مرزهای عراق گشایش و آزادی قریب‌الوقوع در انتظار شهر دیرالزور است تا نیروهای ارتش و همپیمانانش این شهر را از محاصره تروریست‌ها خارج کنند، شهری که مردم آن رنج و مصایب زیادی از جنایات تروریست‌های تکفیری و گلوله‌باران روزانه منازلشان متحمل می‌شوند.

از حلب در شمال سوریه هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش به پیشروی خود در حومه شرقی ادامه داده وارد حومه غربی الرقه شدند و طی آن تعداد زیادی روستا و شهرک از جمله «دبسی عفنان و شعیب الذکر» را پس از درگیری‌های شدید با داعشی‌ها آزاد کردند که به هلاکت ده‌ها نفر از آنها منجر شد.

نظر شما