شناسهٔ خبر: 137298 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بسیاری از کشفیات تروریستی گفته نشد/قاچاق به ۶یا ۷میلیارددلار رسید

پورمحمدی/2 وزیر دادگستری با محکومیت حادثه تروریستی تهران گفت: هدف حرکات تروریستی در منطقه ایران است.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به انتخابات اخیر گفت: هر انتخاباتی به نوعی کم و کاستی‌هایی دارد با این حال اگر جایی تخلفی بوده است همچون گذشته، تعقیب می‌شود.

وی افزود: مردم سالاری دینی امروز رکن اصلی در کشور است و استقلال کشور و نظام موهبتی است که باید همه شکر گذار آن باشند. نکته‌ای که این روزها رهبری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی به ان پرداخته‌اند، بسیار مهم و قابل تأمل است.

وی با اشاره به ضرورت حضور کشور در عرصه‌های مهم بین‌المللی گفت: نکات بسیار مهم فرهنگی باید در این راستا مورد توجه قرار گیرد. آرمان آزادی که آرمان امام راحل هم بود، امروز هم دنبال می‌شود.

پورمحمدی به محرومیت زدایی در کشور اشاره و تصریح کرد: گاهی در فضای انتخابات، حرف‌هایی زده می‌شود که بزرگ‌نمایی دارد. با این حال کارهای بسیار مهم و اساسی در دورترین نقاط کشور انجام شده و محرومان می‌توانند صدای خود را به گوش مسئولان برسانند.

وزیر دادگستری به یکی دیگر از منویات رهبری اشاره و تصریح کرد: شعار ضد ظلم و حمایت از حقوق ملت‌ها اصلی اساسی است که در سخنان امام راحل و همچنین رهبری مطرح بوده است. امروز باید واقعیت‌ها را خوب شناخت و دنبال کرد.

وی افزود: در نفس این قصه که ما اقتدار بالایی را به دست آوردیم و به دنبال ارتقای آن هستیم، هیچ شکی مطرح نیست و امروز می‌توانیم بگوئیم نفس اقتدار امروز ارتقا پیدا کرده است که نتیجه آن این است که جبهه ضد طاغوتی نظام پر رنگ تر شده است. از همین افزایش اقتدار، دشمنان در مناسبات بین‌المللی آگاه هستند و به همین تناسب در این عرصه نباید از تاکتیک سازش استفاده کرد.

پورمحمدی تصریح کرد: امروز بسیاری از فشارها از روی کشور برداشته شده است و این ناشی از افزایش همان اقتدار است. در یک چالش سخت و نفس گیر، این مهم به دست آمد.

وی در ادامه و با محکومیت حادثه تروریستی دوازدهم رمضان گفت: هدف اصلی تحرکات تروریستی در منطقه، ایران است. با این حال تمامی قوای امنیتی و دفاعی در آمادگی کامل هستند و به دلیل عدم خدشه دار شدن احساس امنیت و آرامش در جامعه، بسیاری از فعالیت‌ها و کشفیات گفته نمی‌شود.

کاهش ۵۰درصدی قاچاق

وزیر دادگستری در ادامه و با اشاره به اهمیت کالاهای مصرفی در کشور گفت: توجه ما به مسایل معیشتی روزمره باید بیشتر باشد. سازمان تعزیرات حکومتی هم با توجه به اهمیت این موضوع تشکیل شد.

پورمحمدی با بیان اینکه امروز سازمان تعزیرات در عرصه‌های مهم کشور حضور دارد، گفت: امروز مردم با اهمیت سازمان تعزیرات آشنا هستند این سازمان صرفاً سازمان بگیر ببند و برخورد نیست بلکه همپای سایر سازمان‌ها، واحدها و بخشهای دیگر برای نظم دادن محیط کسب و کار حضور دارد.

وی اظهار داشت: در چند سال اخیر، ۵۰درصد میزان پرونده‌های تحت رسیدگی کاهش داشته است و می‌توانیم بگوئیم که امروز بر بازار تسلط داشتیم.

وزیر دادگستری همچنین از کاهش ۵۰ درصدی قاچاق نیز خبر داد و گفت: قاچاق در کشور کنترل شده است و از افزایش لجام گسیخته آن جلوگیری شده است و با این حال عدد آن نباید به ۶ یا ۷ میلیارد دلار برسد.

این خبر تکمیل می‌شود.

نظر شما