شناسهٔ خبر: 137260 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لاریجانی در مراسم وداع با پیکر شهدای تروریستی تهران:

سپاه پاسداران و نیروی قدس خط قرمز ایران است/ آمریکا داعش بزرگ بین‌المللی است

علی لاریجانی/2 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تروریست‌ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود یعنی صحن مطهر و مجلس شورای اسلامی بودند و با هدفگیری‌های کور مردم و کارکنان مجلس را به شهادت رساندند.

به گزارش «نماینده» ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (جمعه ۱۹ خرداد ۹۶) در مراسم وداع با پیکرهای پاک شهدای تروریستی ۱۷ خرداد ماه تهران، طی سخنانی اظهار داشت: امروز روز سختی برای ملت ایران است، روز وداع با عزیزانی که مظلومانه در حرم مطهر امام(ره) و مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند و به ارواح مطهر این شهدای عزیز درود می فرستیم.

وی افزود: حمله ناکام تروریست ها به حرم مطهر حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی به صورت هم زمان – به عنوان دو مرکز مورد توجه ملت ایران - نشان دهنده تمرکز آن ها بر محورهای اصلی مردم سالاری دینی ملت ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: از پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که مایه دلگرمی خانواده معظم شهدا و همه ما شد.

لاریجانی بر همین اساس اضافه کرد: نگاه کوتاهی به شهدای این واقعه نشان می‌دهد تروریست‌ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود یعنی صحن مطهر و مجلس شورای اسلامی بودند و با هدفگیری‌های کور مردم و کارکنان مجلس را به شهادت رساندند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از خداوند متعال شفای عاجل برای آسیب دیدگان و مجروحان این حادثه طلب می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا داعش بزرگ بین‌المللی است، گفت: سنای آمریکا از کمترین عاطفه انسانی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اقدامات منطقه‌ای و بین‌المللی نشان داد که جمهوری اسلامی بازیگر قدرتمند و تکیه‌گاه مورد توجه آنان در ایجاد امنیت منطقه‌ای است، اما اظهارات وزیر خارجه سبک‌سر عربستان سعودی و رئیس جمهور آمریکا مایه ننگ آنان در دوره برزخ مبارزات تروریستی ملت‌ها است.

لاریجانی بر همین اساس اضافه کرد: از سعودی‌ها توقعی بیش از این نبود چرا که به حکومتی قبیله‌ای و به دور از هرگونه مردم‌سالاری است و امروز نشان مبارزه با مردم‌سالاری و حمایت از تروریست‌ها را به سینه نصب کرده است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: اما کار آمریکا که زمانی مدعی مدیریت جهان برای وصول به دموکراسی و حقوق بشر بود، به جایی رسیده است که رئیس‌جمهور آنها با کمال وقاحت دموکراسی را با پول معاوضه کرده است.  

وی همچنین یادآور شد: آمریکا سیاست درب‌های چرخان را در پیش گرفته است که فقط به سوی چپاول اموال کشورها کشیده می‌شود و دموکراسی و حقوق بشر را در این راه ذبح کرده است.  

لاریجانی در ادامه یادآور شد: یک روز به بهانه نشست ریاض چند صد میلیارد دلار از سعودی می‌بلعد و روز دیگر قصد چپاول در کشور دیگری را دارد و این ننگ چپاول کشورها که بهانه‌های واهی، آینده آمریکا را تاریک‌تر خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:‌ آنها نشست ریاض را برگزار کردند و مدعی شدند ایران را منزوی کردیم این چه انزوایی بود که این همه مسئولان کشورها در این حادثه در کنار ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: از همه این اقدامات قبیح‌تر، مصوبه اخیر سنای آمریکا در حمایت از تروریست‌ها و ایجاد تحریم‌های جدید علیه ایران بود. درست در زمانی که ملت ایران درگیری در پارلمان با تروریست‌های جنایتکار را داشت، سنای آمریکا با کمال بی‌شرمی، قانونی علیه ملت ایران و حمایت از تروریست‌ها به تصویب رساند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد سنای آمریکا از کمترین عاطفه انسانی برخوردار است، این اقدام ننگین نشان می‌دهد ما در جهانی زندگی می‌کنیم که با دو داعش در  مبارزه با مصاف هستیم داعش منطقه‌ای و داعش بین‌المللی.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا با این اقدام خود را در کنار داعش منطقه‌ای قرار داد و نشان داد که آمریکا داعش بزرگ بین‌المللی است و صحت سخنان امام بزرگوار و رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را بار دیگر به اثبات رساند که آمریکا شیطان بزرگ است.  

لاریجانی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند تروریسم را ریشه‌کن کنند، چاره‌ای جز مبارزه با داعش بین‌المللی یعنی آمریکا ندارند. در این مصوبه که سراسر آن حمایت آشکار از تروریست‌ها بود، گستاخی را از حد بیرون کرده‌اند و نسبت به فناوری موشکی ایران و سپاه پاسداران و نیروی قدس تحریم‌هایی وضع کردند.  

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آمریکا می‌داند سپاه پاسداران و نیروی قدس مهمترین نیروی رزمنده منطقه‌ای علیه تروریست‌ها در منطقه است.  

وی تصریح کرد: وضع چنین قوانینی همراهی و یکدستی آنان با تروریست‌های منطقه‌ای را نشان می‌دهد.

«آمریکا تصور نکند اختلاف نظرها در ایران مجالی برای مانورهای شیطانی آنان فراهم می‌کند ما با صدای رسا و روشن اعلام می‌کنیم سپاه پاسداران یک نیروی مردمی فداکار برای انقلاب اسلامی است.» 

لاریجانی در ادامه یادآور شد: نیروی قدس و سپاه پاسداران خط قرمز ایران است و ما پاسخ کوبنده‌ای به آنان خواهیم داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: پرده‌های تزویر آمریکا و CIA را کنار می‌زنیم و نشان می‌دهیم که این دو دستگاه پاسگاه اصلی تروریس l در منطقه هستند و در مقابل آنان ایستادگی  خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام آمریکا صحنه منطقه را شفاف‌تر کرد و ملت ایران را در مبارزه با استکبار و تروریست‌های دست‌ساز آنان مصمم‌تر کرد و همه قوای سه‌گانه کشور و نیروهای مسلح در این مبارزه هم همفکر و هم نظر هستند از نیروهای مسلح سپاه پاسداران و نیروی انتظامی که در سرکوب تروریست‌ها روز چهارشنبه با قاطعیت عمل کردند تشکر می‌کنیم به ویژه از سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران که از لحظات اولیه این حادثه خود را به مجلس رساند و در کنار ما بود تشکر می‌کنیم. از حضور مسئولان نظام به ویژه رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، فرماندهان نظامی که در این مراسم تشییع پیکر پاک شهدا حضور یافتند سپاسگزاری می‌کنیم و این حضور خود نشان‌دهنده عزم نظام در این مبارزه اصیل است. از همه نمایندگان، وزرا، مسئولان و کارکنان مجلس که در این مراسم حضور پیدا کردند تشکر می‌کنیم و با آرزوی علو درجات برای ارواح مطهر شهدای عزیز مجلس و سلامتی برای خانواده محترم این شهدا و آینده بهتر برای ملت ایران همگان را به خدای متعال می‌سپارم.

نظر شما