شناسهٔ خبر: 137221 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واردات خرمای رژیم صهیونیستی "ممنوع اندر ممنوع" است

خرما43 مدیر حوزه ریاست سازمان حفظ نباتات کشور در واکنش به ورود خرمای اسرائیلی به کشور گفت: تنها ۴ محصول نظیر موز، آناناس و انبه اجازه واردات قانونی به کشور را دارند، بنابراین واردات خرما از رژیم صهیونیستی ممنوع اندر ممنوع است.

به گزارش «نماینده» رضا میر  در ارتباط با واردات خرما از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: موضوع خرماهای وارد شده از رژیم صهیونیستی به سازمان حفظ نباتات ارجاع نشده است. این سازمان مرجع تشخیص آن نیست که تعیین کند که خرماهای یاد شده چگونه و از چه کشوری به ایران آمده است.

وی افزود: این محموله به هر صورتی که آمده در مرز گمرک کشور باقی مانده است و گمرک تشخیص داده که این محموله نباید وارد شود و در آنجا نگه داشته شده است.

مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات ادامه داد: هر تصمیمی در باره این خرما گرفته شود که  به طور احتمالی مرجوع  می‌شوند چون وارد کشور نشده است به سازمان ما اطلاعات بیشتری داده نشده است و ما نیز ورود پیدا نکرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که‌ آیا این خرماها ثبت سفارش شده اند یا خیر گفت: ما اطلاع نداریم اما اگر از مجرای وزارت بازرگانی (صنعت معدن و تجارت) یا جای دیگری بوده است ما اطلاعی نداریم و وارد حیطه سازمان حفط نباتات کشور نشده است.

مدیر حوزه ریاست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: خرما جزو اقلامی است که ورود آن به کشور ممنوع است و ما اطلاعی از چگونگی ورود آن نداریم.

مدیر حوزه ریاست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مراجعه‌ای(درخواستی) برای واردات خرما به این سازمان نشده است و استانداردی نیز در این زمینه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تنها ۴ محصول نظیر موز، آناناس و انبه اجازه واردات قانونی به کشور را دارند مضاف بر اینکه از رژیم صهیونیستی باشند واردات این محصول ممنوع در ممنوع است.

نظر شما