شناسهٔ خبر: 137110 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

گزارش «شش ماهه دوم اجرای برجام» در ۸ سرفصل آماده شد

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی، از به روز رسانی و نهایی شدن دومین گزارش شش ماهه اجرای برجام در قالب هشت سرفصل خبر داد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، درباره سرانجام گزارش شش ماهه دوم اجرای برجام اظهار داشت: پس از جلسه ای که دو هفته پیش با حضور رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام داشتیم، این گزارش هم اکنون به روز رسانی شده و از نظر ما آماده است.

وی افزود: منتظر تشکیل جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هستیم تا این گزارش در این جلسه مطرح و برای آن رای گیری شود و سپس برای قرائت در صحن علنی، در نوبت قرائت قرار بگیرد.

رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این گزارش محور کار بر بررسی تحریم های هسته ای و میزان عمل طرف مقابل به تعهداتش در زمینه رفع آنها قرار گرفته، اما تحریم های غیرهسته ای نیز از این جهت مورد بررسی قرار گرفته که بر اساس فرمان مشروط مقام معظم رهبری برای اجرای برجام، وضع هرگونه تحریم جدید حتی به بهانه های حقوق بشر و تروریسم نقض برجام محسوب می‌شود.

ذوالنور تصریح کرد: دومین گزارش کمیته ای هسته ای مجلس از روند شش ماهه اجرای برجام که مربوط به شش ماهه دوم اجرای برجام است، در ۸ سرفصل تهیه شده و آماده است.

وی درباره علت تاخیر و تعلل چند باره کمیسیون امنیت ملی و کمیته ای هسته ای این کمیسیون برای تحویل گزارش شش ماهه دوم اجرای برجام گفت: متاسفانه تعطیلات مکرر مجلس کار را خراب کرده و از طرفی، دستور کارهای کمیسیون امنیت ملی هم زیاد است؛ لذا منتظریم تا در اولین فرصت این گزارش در کمیسیون امنیت ملی بررسی و پس از تایید، به صحن علنی مجلس ارائه شود.

نظر شما