شناسهٔ خبر: 137108 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مسئولان ما خیلی کم از ساده زیستی رهبری الگو گرفتند

موحدی کرمانی/2 امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب امانت است در آن خیانت نکنیم، گفت: مسئولان ما خیلی کم از این ساده زیستی رهبری الگو گرفتند اما خیلی ساده هستند.

به گزارش «نماینده» آیت الله موحدی کرمانی بعد از ظهر امروز در برنامه دست خط با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی گفت: در جلسه تعیین جانشین امام برخی طرفدار رهبری شورایی بودند. آقای هاشمی رفسنجانی بحث شورایی بودن رهبری را مطرح می کرد و می گفت احمد آقا هم در شورا باشد اما آقای مشکینی می گفت من در بحث شورا نیستم.

وی افزود: آقای هاشمی بعد از بحث ها گفت رای می گیریم هر کس با رهبری تک رهبری موافق است بایستد اکثرا ایستادند. آقای هاشمی گفت حالا چه کسی رهبر شود از راست و چپ همه گفتند آقای خامنه ای، آقای هاشمی می خواست رای بگیرد که آقای خامنه ای گفتند رای نگیرید من حرف دارم. رهبری مسئولیت خطیری است اگر واقعا نظرتان به من است باید مرا کمک کنید. بودند کسانی مثل مرحوم خلخالی که گفتند کمکتان می کنیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: فقط چند نفر رای ندادند بعد از رای اکثریت آقای هاشمی خاطره معروف خود را تعریف کردند.

وی درپاسخ به اینکه بین امام و رهبری چه اختلافی می بینید گفت: من اختلاف را صفر می بینم. آقا قدم جای پای امام گذاشتند، شجاعت ها صلابت ها و قاطعیت ها یکی است، فقط فرق آنها این است که آقای خامنه ای در سن جوانتری هستند.

موحدی کرمانی ادامه داد: آقا باصفا و مهربان هستند و در مسائل انقلاب ذره ای کوتاهی نمی کنند. با آقای ربانی املشی و آقا در دوران ریاست جمهوریشان در کنار هم بودیم. شام با هم خوردیم اما آقا چراغ های دیگر را خاموش کردند و فقط چراغ بالای غذا ها روشن بود گفتند ما که اینجا هستیم لازم نیست آن چراغ ها روشن باشد.

وی با اشاره به اینکه آقا ساده زیست هستند و گاهی شام تخم مرغ و گوچه و یا پلو با خورشت ساده می خورند عنوان کرد: مسئولان ما خیلی کم از این ساده زیستی رهبری الگو گرفتند اما خیلی ساده هستند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از این برنامه گفت: در سال ۱۳۳۵ و در سن ۲۵ سالگی ازدواج کردم مهریه خانمم ده من آب و بذر بود. که سه دختر و دو پسر حاصل این ازدواج هستند.

وی افزود: در دوران طلبگی غذا می پختم و امروز هم در زندگی شستن ظرف ها به عهده من است.

موحدی کرمانی گفت: من و حاج خانم از کار افتاده ایم و هر روز یکی از بچه ها می آیند و سرکشی می کنند.

وی ادامه داد: بچه هایم اهل بحث سیاسی هستند و من را تایید می کنند اما اعتراض هایی هم دارند که من پاسخ می دهم.

موحدی کرمانی در توصیه به جوانان عنوان کرد: جوانان باور کنند که اگر عزت دنیا و آخرت را می خواهیم متوسل به انقلاب شویم. این انقلاب امانت است در آن خیانت نکنیم. اینکه جیبمان پر پول شد یا مقامی پیدا کردیم پارتی بازی کنیم؛ اگر کسی پارتی دارد شغل داشته باشد و اگر یگ جوان پارتی نداشت بیکار باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: جوانان اگر عزت و خوشبختی می خواهند ببینند اسلام به زن و مرد چه توصیه ای کرده است. در زیر این آسمان هیچ زندگی بهتر و ساده تر از زندگی امیر المومنین و حضرت زهرا نبوده است. جوانام دنبال تجمل نباشند، تجمل مردم را می کشد وقتی اهل تجمل شدیم وامصیبت هاست.

نظر شما