شناسهٔ خبر: 137086 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

کارن خانلری، نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور در گفتگو با «نماینده»:

ضرورت حراست از اصول اندیشه های امام(ره) در طوفان های سیاسی و اقتصادی/مبارزه با اشرافی گری و حمایت از محرومان همواره مورد تاکید امام (ره) بود

کارن خانلری2 نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور گفت: کلیدواژه های "کوخ نشیان" و "مستضعفین" از سخنان امام خمینی (ره) گرفته شد و تکرار این کلمات در سخنرانی های ایشان نشان از اهمیت این مساله داشت.

کارن خانلری، نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی با تسلیت ارتحال امام خمینی(ره) و با اشاره به مولفه های اصلی انقلاب اسلامی به «نماینده» گفت: یکی از دغدغه های اصلی امام راحل رسیدگی به وضعیت محرومان بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: کلیدواژه های "کوخ نشیان" و "مستضعفین" از سخنان امام خمینی (ره) گرفته شد و تکرار این کلمات در سخنرانی های ایشان نشان از اهمیت این مساله داشت.

وی با اشاره به "جایگاه ویژه طبقات پایین جامعه در دیدگاه رهبر کبیر انقلاب" خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائلی که انگیزه های اصلی قیام و انقلاب اسلامی را رقم زد همچنان وجود دارند.

خانلری در ادامه گفت: گاهی نیز تحولات منطقه ای یا بین المللی یا داخلی که عمدتا سیاسی بوده پیامدهایی در زمینه های اقتصادی ایجاد می کند که وضعیت اجتماعی عده ای در جامعه وخیم تر شود. بعنوان مثال ما پس از سالها تحمل تحریم های ظالمانه که علیه کشورمان صورت گرفت وضعیت اقتصادی نابسامانی داریم.

وی افزود: آنچه اهمیت دارد این است که باید اصول و عقاید و اندیشه های امام پیگیری شود. باید مواظب باشیم تا در میان تمام طوفان های اقتصادی و سیاسی ای که بر سر کشور می آید آن اصول گم نشوند؛ اصولی همچون مبارزه با اشرافی گری و حمایت از محرومان که مردم و  مسئولین باید به آن توجه کنند.

نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور با تاکید بر اینکه در سالهای گذشته برخی ارزش های انقلاب در کشور کم رنگ شده است و گاهی منحرف شده افزود: باید برای بازگرداندن اصول و ارزشهای انقلابی بازبینی داشته باشیم و تلاش کنیم تا عدالت محوری که مورد تاکید امام راحل بود را پیشه امور قرار دهیم.

وی یادآور شد: بجای اینکه در چنین مناسبتی صرفا برای امام(ره) سوگواری کنیم باید تجدید میثاقی با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم. اگر ما به عمق اندیشه ها و مبانی ایدئولوژیک امام نپردازیم صرفا ادای احترام می تواند جنبه صوری داشته باشد.

کارن خانلری در ادامه گفت: خوشبختانه اصول و آرمان های مورد تاکید امام راحل توسط مقام معظم رهبری حفظ و حراست شده اند و ترویج می شوند. ما باید به این موضوعات عمیقا فکر کنیم و ببینیم بعد از 28 سال از رحلت بنیانگذار این انقلاب کجا ایستاده ایم و به کدام طرف باید حرکت کنیم.

 نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور در خصوص نقش ارامنه در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: ارامنه همواره در کنار برادران مسلمان خود در راستای اعتلا و صیانت از اصول و ارزشهای کشور مجاهدت کرده اند. یکی از جلوه های این همراهی در دوران انقلاب اتفاق افتاد که ارامنه دوشادوش برادران زرتشی و آشوری و یهودی خود برای رسیدن به آزادی و استقلال تلاش کردند. جنگ تحمیلی هم نمادی دیگر از این مشارکت ها است.

وی در رابطه با ارادت ارامنه به امام خمینی(ره) نیز گفت: همواره این ارادت و دوستی وجود داشته است. ما به یاد داریم که در دوران انقلاب که جمعی از اقلیت های دینی به دیدار ایشان رفته بودند فرمودند: «ما ید واحد هستیم» و این یکی از بهترین پیام هایی بود که ما از امام(ره) دریافت کردیم و تا امروز هم به آن باور داریم.

نظر شما