شناسهٔ خبر: 137077 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

چه کسی شهردار می شود؟

شهرداری تهران 43 نایب رئیس فراکسیون امید که به علت رابطه نزدیک فامیلی با یکی از لیدرهای جریان اصلاحات شناخته شده است اخیرا در رابطه با اینکه چه عاملی باعث می شود مردم از اصلاح طلبان روی برگردانند گفته " ناکارآمدی و عدم پایبندی به قول‌ها و وعده‌ها مهمترین مسئله‌ای است که می‌تواند باعث روی گردانی مردم از اصلاح‌طلبان شود."

به گزارش «نماینده»، محمدرضا تابش‌ نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی که به علت رابطه نزدیک فامیلی با یکی از لیدرهای جریان اصلاحات شناخته شده است اخیرا در رابطه با اینکه چه عاملی باعث می شود مردم از اصلاح طلبان روی برگردانند گفته " ناکارآمدی و عدم پایبندی به قول‌ها و وعده‌ها مهمترین مسئله‌ای است که می‌تواند باعث روی گردانی مردم از اصلاح‌طلبان شود. "

وی در مورد اختلافات اصلاح‌طلبان در انتخاب شهردار و اینکه آیا این موضوع نمی‌تواند آغاز اختلاف اصلاح‌طلبان باشد، اظهار داشت: کسی که رای مردم را گرفته است باید پای رای مردم بایستد، شخصا با شهردار شدن آقای محسن هاشمی مخالفم، حتی خود آقای هاشمی هم این موضوع را رد کرده‌اند.

مخالفت صریح وی با شهردار شدن محسن هاشمی رفسنجانی نشان می دهد اختلافات دوباره اصلاح طلبان با هم به خصوص طیف مشارکتی ها و کارگزارانی ها دوباره شروع شده و در موضوع رسیدن کدام سلیقه این جریان به پست شهرداری خود را نشان می دهد.

کارگزارانی ها که خود را پدرخوانده اصلاح طلبان می دانند دوست ندارند سمت شهرداری تهران را به رفقای خود واگذار کنند و از سوی دیگر مشارکتی ها نیز نمی خواهند در جریان رقابت های درون جریانی بازی را به کارگزارانی ها واگذار کنند.

هر چند اختلافات میان احزاب و شخصیت های اصلاح طلبان تنها مختص به شهردار تهران نیست بلکه پیش از این نیز وجود داشته و در جریان بسیتن لیست های انتخاباتی نمود پیدا کرد، جایی که در لیستی از اصلاح طلبان نام الویری دیده نمی شد و در لیستی دیگر نام او در بالای فهرست بود.

باید منتظر ماند و دید آیا اصلاح طلبان که سابقه جنجال در شورای شهر اول را داشتند باز هم همان مشکلات را برای شهر تهران به وجود می آورند؟

نظر شما