شناسهٔ خبر: 137009 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تمام توان خود را برای حذف ظرفیت از ازمون وکالت به کار می بندیم

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به کمپین حذف ظرفیت از ازمون وکالت گفت:ما از توان مجلس شورای اسلامی در اختیار شما قرار می دهیم.

به گزارش «نماینده»؛ حسینعلی حاجی دلیگانی شامگاه سه شنبه در نشست نقد مبانی انحصار در پذیرش وکالت که به همت کمپین حذف ظرفیت از ازمون وکالت انجام گرفت، اظهار کرد :ما از توان مجلس در اختیار شما قرار می دهیم و امیدواریم بتوانیم این انحصار را بشکنیم.
وی ادامه داد:حدود۶۰۰ هزار فارغ التحصیل رشته حقوق داریم که امسال ۷۰هزار نفر انها در ازمون شرکت کردند و ۱۶۰۰نفر فقط جذب شدند و این پرسش را باید مطرح کرد که چرا باید انحصار ایجاد کنیم.
این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر انحصارها برداشته شود فرصت شغلی زیادی ایجاد خواهد شد که تاثیر گذاری بسزایی دارد

* *  آزمون ملاک شایستگی نیست

رضا شیرانی عضو کمیسیون اصل ۹۰نیز به تبیین بحث قدرت و ثروت و رابطه اپ با انحصار گرایی پرداخت و خواستار برچیده شدن این اسیب شد.
وی با اشاره به ازمون وکالت افزود: اینکه کسی در ازمون تست و جواب بیشتر یا کمتر بزند ملاک شایستگی و پختگی نیست.
این نماینده مجلس تصریح کرد: به فارغ التحصیلا ن اجازه دهیم در مسیر قرار گیرند؛ شاید فردی خوب تست نزده اما در تشخیص موضوع حقوقی از کسی که خوب تست زده بهتر باشد.
شیرانی ادامه داد: باید در بکارگیری سرمایه های انسانی دست از انحصار برداریم و به فارغ التحصیلان این رشته دقت کنیم.
وی از تلاشها و پیگیریهای کمیسیون اصل ۹۰برای توجه به این موضوع ظرفیت در ازمون وکالت خبرداد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:مازمانی کن موضوع موضوع اسناد رسمی را دنبال می کردیم سردفتران انقدر لابی کردند که به نتیجه نرسیدیم اما در این موضوع هم کانون وکلا لابی دارد اما قدرت شما و توکل به خدا انگیزه پیشرفت است.

نظر شما