شناسهٔ خبر: 136960 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نقل قول جلالی در مورد انتظار امیدی‌ها برای انتقال کرسی ریاست

کاظم جلالی/* عضو فراکسیون مستقلان مجلس گفت: سه‌شنبه گذشته آقای جلالی در جلسه فراکسیون مستقلان اعلام کرد که دوستان امید گفته‌اند که چون دولت پیروزی خوبی داشته است، پس رئیس مجلس را هم باید ما معرفی کنیم.

به گزارش «نماینده»، رسول خضری گفت: ما معتقدیم که برای اتحاد و وفاق ملی، ترکیب ریاست و نواب رئیس حفظ شود و بقیه سمت‌ها نیز طبق فرمولی بین فراکسیون‌ها تقسیم شود.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر سه فراکسیون باید در هیأت رئیسه سهم داشته باشند، زیرا هر سه فراکسیون وزن دارند و باید به اندازه وزن خود در هیأت رئیسه عضو داشته باشند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر افزود: سه‌شنبه هفته گذشته آقای جلالی در جلسه فراکسیون مستقلان اعلام کرد که دوستان امید گفته‌اند «چون دولت پیروزی خوبی داشته است و ما در شورای شهر نیز پیروز شدیم، پس رئیس مجلس را باید ما معرفی کنیم».

خضری اظهار داشت: در آن جلسه مطرح شد که از سال اول فراکسیون ها توافق کردند بر سر ریاست آقای لاریجانی وحدت داشته باشند، چون آقای لاریجانی اصولگرای معتدل است و برای آقای دکتر روحانی ستاد تشکیل داد.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس تصریح کرد: ستادی که از سوی اصولگرایان معتدل برای حمایت از آقای روحانی زده شد، با محوریت آقای لاریجانی بود؛ در بحث برجام هم از دولت حمایت کرد. اگر یکی از امیدی‌ها در جایگاه ریاست حضور داشت، نمی‌توانست چنین حمایتی را از دولت بکند.

وی خاطرنشان کرد: باید به نسبت تعداد اعضا، فراکسیون‌های مختلف در هیأت رئیسه وزن داشته باشند، تنها اختلاف فراکسیون مستقلین و فراکسیون امید بر سر ریاست مجلس است؛ وگرنه در پست‌های دیگر با هم توافق دارند.

خضری از ادامه رایزنی‌ها بین فراکسیون‌های مجلس خبر داد و گفت: بزرگان فراکسیون‌ها در حال رایزنی هستند. پیش‌بینی من این است که در نهایت اگر فراکسیون امید در بحث ریاست کوتاه بیاید، فراکسیون مستقلین برای ائتلاف با فراکسیون امید مشکلی ندارد.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فراکسیون امید خیلی زود کدهایی را ارائه داد؛ مبنی بر اینکه «ما می‌خواهیم لیست مستقل ارائه دهیم و برای همه پست‌ها کاندیدا داریم»؛ این کدها به معنای نوعی تک‌روی است، مجلس جای اجماع نمایندگان است، تکصدایی نداریم و هر که معتقد به تکصدایی باشد، در مجلس شکست خواهد خورد.

وی ادامه داد: فراکسیون مستقلین معتقد است که باید از ریاست آقای لاریجانی با صراحت حمایت شود و با نایب‌رئیسی آقای مطهری و پزشکیان نیز مشکلی ندارد.

نظر شما