شناسهٔ خبر: 136939 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جزییات جلسه کمیسیون آموزش درباره سند ۲۰۳۰

سند2030 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی سند ۲۰۳۰ در این کمیسیون گفت:‌ پیام رهبری در این رابطه فصل‌الخطاب است وپس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب پرونده ۲۰۳۰ بسته شد.

 به گزارش «نماینده» فاطمه سعیدی، در خصوص بررسی سند آموزش ۲۰۳۰ در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روز گذشته سند آموزش ۲۰۳۰ با حضور وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان وزارت علوم به صورت کلی بررسی و تأکید شد آخرین تصمیم فصل الخطاب رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: آموزش و پرورش اجرای سند ۲۰۳۰ را متوقف کرده است وزیر آموزش و پرورش با ابلاغ دولت به معاونان خود اعلام کرده بود که اجرای این سند را متوقف کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در ایام انتخابات و حتی پس از توقف اجرای سند ۲۰۳۰ با سخنان رهبری، شاهد بودیم که در رابطه با ۲۰۳۰ سخنرانی‌هایی مطرح و شب نامه‌هایی توزیع شد که به تخریب آموزش و پرورش منجر و این مقوله تضعیف آموزش و پرورش را به همراه داشت بنابراین بنده به عنوان یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس درخواست کردم که وزیر اطلاعات به کمیسیون دعوت شود تا قضیه شب نامه‌ها و سخنرانی‌هایی که منجر به تخریب آموزش‌وپرورش و معلمان شد، ریشه یابی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجدد بررسی سند ۲۰۳۰ در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه خواهد داشت، گفت: پیام رهبری برای همه ما کفایت می‌کند تا سند ۲۰۳۰ را تمام کنیم و دولت و آموزش و پرورش نیز این کار را انجام داده‌اند البته اعلام شد که شاید برای روشن شدن افکار عمومی گزارشی در رابطه با سند ۲۰۳۰ اعلام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت که مسئولان دولت و آموزش و پرورش با توجه به مسائل فرهنگی و دینی برای اجرای سند ۲۰۳۰ حق تحفظ گرفته بودند تا اجرای‌آن هماهنگ با ارزش‌های ملی و اسلامی ما باشد. مطالبی که در رابطه با ۲۰۳۰ در جامعه مطرح شده به ویژه ارائه آموزش‌های جنسی در مدارس به هیچ عنوان صحت ندارد و این موضوعات توهین به معلمان است چرا که می‌گویند این مسائل توسط آنها تدریس می‌شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با پیام ایشان پرونده ۲۰۳۰ بسته شد.

نظر شما