شناسهٔ خبر: 136937 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کتاب «آناتومی ترور» منتشر شد

آناتومی ترور کتاب آناتومی ترور نوشته علی صوفان در خصوص کالبدشکافی تروریسم از زمان القاعده تا شکل گیری داعش منتشر شد.

به گزارش «نماینده» حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر را می توان آغاز دوره ای جدید بنیاد گرایی و تروریسم در نظر گفت. ظهور بن لادن و ایدئولوژی تروریستی وی نه تنها نقطه عطفی برای شکل گیری گروه بزرگ تروریستی مخوفی مانند القاعده بلکه پایه گذار تمامی گروه های بنیادگرای تروریستی منطقه به حساب می آید.

«علی صوفان»، نویسنده مطرح و برگزیده نیویورک تایمز در کتاب جدید خود با نام «آناتومی ترور» ضمن پرداختن به ریشه شکل گیری القاعده و جنبش های بنیادگرای زیرمجموعه و یا وابسته به ایدئولوژی آن، سعی کرده تا با ریشه شناسی بنیادگرایی خشونت آمیز در خاورمیانه، ارتباط میان گروه های تروریستی مختلف از زمان القاعده به این سو تا ظهور و پیدایش داعش را کشف کند.

وی در بخش هایی از این کتاب همچنین بیوگرافی شخصیت های معروفی از این سلسله و چرایی بدل شدن آنها به رهبران گروه های بزرگ تروریستی را بررسی می کند.

صوفان ضمن بررسی شخصیت بن لادن به عنوان شیخ عربستانی تندرو و متمول به بررسی رهبری پر نفوذ ایمن الظواهری، رهبری القاعده پس از بن لادن، سیف العدل، سرباز سابق ارتش مصر که خبر مرگ خود را شایعه کرد تا بتواند خود را به القاعده رسانده و رئیس تشکیلات امنیتی این گروه شود پرداخته و از علاقه بن لادن به جانشینی حمزه فرزند مورد علاقه خود به جای خود سخن می گوید.

نویسنده در نهایت ماجرای داعش را بررسی می کند و اینکه چگونه فردی اهل مطالعه با نام ابراهیم العوادی مشهور به البغدادی سرکرده مخوف ترین گروه تروریستی می شود را به ورطه نقد و بررسی می گذارد.

گفتنی است این کتاب توسط انتشارات نورتون و شرکا به چاپ رسیده است.

نظر شما