شناسهٔ خبر: 136936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جولان داعش در جنوب شرق آسیا/شمار کشته ها در فیلیپین به۱۰۳نفر رسید

داعش در فیلیپین درگیری ارتش فیلیپین با گروه تروریستی داعش در این کشور همچنان ادامه دارد و شمار کشته های این درگیری به ۱۰۳ نفر رسیده است.

به گزارش«نماینده» به نقل از سی ان ان، شهر «ماراوی» در جزیره «میندانائو» در جنوب فیلیپین چند روزی است که شاهد درگیری سنگین ارتش با گروه تروریستی داعش است؛ درگیری هایی که تا صبح امروز دوشنبه ۱۰۳ کشته برجا گذاشته است.

تروریستهای داعش در شهر عمدتا مسلمان نشین «ماراوی» که ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد ۱۹ غیرنظامی را به قتل رسانده اند.

در همین رابطه سخنگوی ارتش فیلیپین اظهار کرد: غیرنظامیان و زنان جزء کشته ها هستند. این تروریستها ضد مردم هستند. ما اجساد این غیرنظامیان را در عملیاتهای امداد و نجات پیدا کردیم.

درگیری‌های اخیر پس از آن آغاز شد که ارتش درصدد دستگیری «ایسنیلن هپیلن» رهبر گروه ابوسیاف، برآمد که با داعش بیعت کرده است. گفته شده که داعش این فرد را به عنوان رهبر این گروه در فیلیپین به رسمیت شناخته است.

شکست ارتش در دستگیری این فرد باعث شد که دهها فرد مسلح با در دست داشتن پرچم داعش به خیابان‌های ماراوی بیایند. این افراد ساختمان‌ها را آتش زده، زندانیان را آزاد کرده و شماری را به گروگان گرفتند.

با شدت گرفتن درگیری‌ها، رئیس جمهوری فیلیپین سه شنبه گذشته در میندانائو، حکومت نظامی برقرار کرد و از جدایی‌طلبان و شورشیان مائوئیست کشورش خواست به روند مبارزه دولت با عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش بپیوندند.

نظر شما