شناسهٔ خبر: 136935 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ساینس مانیتور:

احتمال کم تداوم حمایت‌های مردمی از رئیس جمهور منتخب؛ روحانی هنجارشکنی کرد

روحانی روزنامه آمریکایی در گزارشی به نقل از یک مقام ایرانی از بدتر شدن دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی به نسبت دوره اول خبر داده است.

به گزارش «نماینده» روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» در مطلبی به قلم «اسکات پترسون» خبرنگار خود در استانبول، از پیروزی مجدد «حسن روحانی» رئیس جمهور در انتخابات، تحقق وعده‌ها و نیز حمایت کم از سوی جناح رقیب اشاره کرد.

پترسون در ابتدای مطلب خود نوشته است: روحانی وعده آزادی‌های بیشتر و وصل مجدد ایران به جامعه بین‌الملل را داده و مردم نیز به او رای دادند اما این شادی انتخاب او منجر به موردی دیگر به نام  «عدم پذیرش» از سوی گستره‌ای از هواداران «ابراهیم رئیسی» رقیب اصولگرای او شد.

بر این اساس،در حالی‌که روحانی در این دور از انتخابات با کسب ۵۷ در صد آرا توانست رئیسی را شکست دهد اما سئوالی مهم همچنان باقی مانده است. آیا حسن روحانی می‌تواند تغییراتی را در دل ایران موجب شود؟

پترسون به نقل از یک مقام ایرانی از رد درخواست ملاقات روحانی که در جریان مناظره‌های انتخاباتی با حمله به سپاه، قوه قضاییه و وزارت اطلاعات  هنجارشکنی کرد، با مقام ارشد ایران خبر داد.

 این مقام ایرانی که نامی از او برده نشده، با اشاره به مخالفت برخی نهادها با حسن روحانی به ساینس مانیتور گفته است: «دوره دوم ریاست روحانی بهتر از دوره نخست نخواهد شد. تنها امید به حمایت مردمی از روحانی وجود دارد اما آیا با بدتر شدن اوضاع شما می‌پندارید هواداران  هنوز از به دفاع از او شعار داده و در خیابان‌ها می‌رقصند. امیدوارم که من در این مورد اشتباه کرده باشم.»

نظر شما