شناسهٔ خبر: 136928 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رحیمی:

توفیقی در مذاکره با فراکسیون مستقلین برای هیئت‌رئیسه مجلس به‌دست نیامد

علیرضا رحیمی عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه توفیقی در مذاکره با فراکسیون مستقلین برای هیئت‌رئیسه مجلس به‌دست نیامد، گفت: فراکسیون مستقلین نگاه رسیدن به نقطه مشترک ندارد.

به گزارش «نماینده» علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی در جمع خبرنگاران درباره آخرین روند رایزنی‌ها برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس گفت: با توجه به اینکه فراکسیون امید به دنبال مذاکره با دیگر فراکسیون‌ها بود، به تعدادی از اعضا در این باره مأموریت داد و در جلسه روز گذشته گزارش این مأموریت‌ها دریافت شد که نشان داد در این مسیر موفقیتی به دست نیامده است.

وی ادامه داد: فراکسیون مستقلین نگاه رسیدن به نقطه مشترک ندارد، اما اگر نگاهشان تعاملی است می‌توانند این مسیر را به پیش ببرند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی آقای پزشکیان از سوی فراکسیون امید برای ریاست مجلس به معنای بسته شدن مسیر مذاکره نیست و چون در این مسیر تفاهمی رخ نداد، ایشان معرفی شد.

وی افزود: البته پیش از رأی‌گیری انتخابات هیأت رئیسه مجلس در صحن علنی، جلسه خواهیم داشت و فهرست نامزدها را برای پست‌های مختلف هیأت رئیسه اعلام خواهیم کرد،‌ نگاه ما به هیأت رئیسه مجلس نگاه اثربخشی و کارآمدی است.

رحیمی با اشاره به اینکه خط قرمز فراکسیون امید حفظ نواب رئیس است، گفت: این مسئله مورد تأیید طرف مقابل قرار نگرفته است و آنان پافشاری می‌کردند که نایب رئیس دیگری را پیشنهاد دهند، ولی ما اعتقاد داریم که اگر قرار است رقابت، کامل صورت گیرد، می‌بایست برای همه کرسی‌های هیأت رئیسه صورت گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: ریاست آقای لاریجانی چالشی نبود که قابل توافق برای فراکسیون‌ها نباشد.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این انتخابات شورای شهر تهران به صورت کلی به تأیید هیأت‌های نظارت و اجرایی رسیده است گفت: پیش از تأیید انتخابات همه شکایت‌ها بررسی شده است.

وی با اشاره به بررسی ۱۹۰ شکایت از جمله شکایات لیست خدمت عنوان داشت: پیش از رسیدگی به شکایت‌ها، آقای لاریجانی رئیس مجلس توصیه‌ای داشتند که آقای چمران به ایشان مراجعه کرده تا به شکایت ایشان رسیده شود و نظر آقای لاریجانی هم این بود که با وجود اینکه اختلاف رأی نفر آخر منتخب با آقای چمران حدود ۴۰۰ هزار رأی است، اما به درخواست اعتراض‌شان رسیدگی شود.

رحیمی افزود: هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران بیش از ۷۰ ساعت صرف رسیدگی به اعتراض آقای چمران کرد و اعضای فهرست خدمت نیز طی دو روز گذشته به فرمانداری تهران مراجعه کرده و با آقایان محمودی شاه‌نشین و بادامچی مذاکره کردند که نهایتاً متقاعد شدند.

وی با ذکر این نکته که هیأت‌های نظارت و اجرایی مخالفتی با بازشماری آرای انتخابات شورای شهر تهران نداشته‌اند، اضافه کرد: در روز انتخابات، هیأت نظارت به جز نیروی بازرسی وزارت کشور، بیش از ۶ هزار ناظر در شعب داشت، یعنی تقریباً هر عضو ۲۰ شعبه را مورد بازدید قرار داد که نه تنها تخلفی مشاهده نشده است، بلکه بازرسی‌ها اجازه کوچک‌ترین تخلف را هم نداده است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان تهران در پایان گفت: از آنجا که لیست خدمت نامه نوشته بودند و آقای سروری به نمایندگی از آقای چمران، فردی را جهت تطبیق و تجمیع آرا معرفی کرده بودند، ما این نامه را هم مورد بررسی قرار دادیم و مجموعاً ۱۸۹ شکایت که با این نامه اخیر به ۱۹۰ می‌رسد، مورد بررسی قرار دادیم.

نظر شما