شناسهٔ خبر: 136899 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جبهه پایداری: دولت تخلفات گسترده انتخاباتی داشت

جبهه پایداری.jpg جبهه پایداری ضمن تشکر از مردم به دلیل مشارکت گسترده در انتخابات، از تخلفات گسترده و عملیات روانی دولتی‌ها برای رقیب هراسی انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده»، جبهه پایداری انقلاب اسلامی پیرامون دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و حواشی و تخلفات صورت گرفته در این انتخابات و همچنین مطالبات از دولت دوازهم بیانیه‌ای را منتشر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللَّهَ لَا یَظْلِمُ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ وَإِنْ تَکُ حَسَنَةً یُضَاعِفْهَا وَیُؤْتِ مِنْ لَدُنْهُ أَجْرًا عَظِیمًا (النساء: ۴۰)

ملت شریف و بزرگ ایران

انتخابات با شکوه دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که در ۲۹ اردیبهشت با حضور حماسی شما رقم خورد، چشمان جهانیان را خیره کرد و همه نخبگان و سیاستمداران جهان را به شگفتی واداشت. مشارکت ۷۳ درصدی شما پس از گذشت ۳۹ سال از انقلاب اسلامی که در حقیقت رأی به نظام اسلامی و ایستادن بر سر آرمان های انقلاب بود جهانیان را متعجب و دشمنان را سخت عصبانی نمود.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی وظیفه خود می داند از آحاد ملت ایران که با حضور خود این حماسه بزرگ را خلق کردند تشکر نموده و بصورت ویژه از حضور و مجاهدت‌ها، و تقوای سیاسی برادر عزیزمان آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی که با گفتمان انقلابی، شعار حمایت از محرومان و مبارزه بی امان با فساد و ارائه الگویی واقعی از رعایت اخلاق و رعایت شأن ریاست جمهوری، فضای جدیدی به روی مردم گشودند، تشکر کند.

با پایان یافتن انتخابات، اکنون فرصت آن است که جبهه پایداری انقلاب اسلامی، نکات مهمی را با ملت بزرگ ایران در میان گذارد:

۱. پیروز اصلی این انتخابات، ملت بزرگ ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب هستند که بار دیگر صحنه شکوهمندی از عشق و اعتماد متقابل بین مردم و حکومت اسلامی را با لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب و مشارکت بیش از ۷۰ درصدی خود رقم زدند.

۲. انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برکات زیادی برای جبهه حامیان انقلاب اسلامی داشت که می توان مختصراً به برخی از آنها اشاره کرد:
۲-۱. اگر نگوییم مهمترین، ولی قطعاً یکی از مهمترین دستاوردهای ۲۹ اردیبهشت ۹۶ بر همگان، حتی آنهایی که می‌گفتند باید شخص اصلح را بدلیل عدم رأی آوری کنار گذاشت و سراغ افراد رأی آور رفت، این بود که اگر کاندیدای مورد نظر حقیقتاً اصلح باشد، یعنی ویژگی‌های اصلی چون تقوا، سابقه اجرایی و مدیریتی کلان و قابل قبول، شناخت دقیق از نیازهای کشور داشتن، مردمی بودن و با درد و مشکلات مردم آشنایی داشتن، شجاع بودن و ایستادگی کردن در برابر هجمه‌ها و تهمت‌ها، و کارآمدی و توانایی اداره قوه مجریه را دارا باشد، قطعا رأی آور نیز خواهد بود. اصلح بودن به معنای حجره نشینی و عزلت گزینی نیست. اصلح بودن به معنای بی‌عرضگی و تنها دم از انقلاب زدن نیست. اصلح کسی است که معیارهای لازم و کافی برای اداره کشور را داشته باشد؛ و اگر چنین شخصی پیدا شود و به میدان آورده شود، حتی اگر کمتر از ۲ ماه برایش تبلیغ شود، ۱۶ میلیون رأی خواهد آورد.

۲-۲. از دیگر برکات این انتخابات آن بود که شاهد بودیم وقتی فرد اصلح شناخته شد و به میدان آورده شد، تمامی سلایق سیاسی ذیل گفتمان انقلاب اسلامی، زیر یک چتر واحد جمع خواهند شد. شاید در هیچ کدام از ادوار گذشته انتخابات‌ ریاست جمهوری، شاهد ایجاد چنین وحدتی و چنین گردهمایی تفکرات متنوع سیاسی انقلابی، ذیل یک چتر واحد نبودیم.

۳. این رأی ۱۶ میلیونی که براساس وجود مبانی عموماً مشترک بین رأی دهندگان شکل گرفت، قدرت بسیار خوبی برای نظام در جلوگیری از اعوجاجات احتمالی دولت دوازدهم ایجاد خواهد کرد. مثلاً از یاد نبرده‌ایم که مقام معظم رهبری، با در دستور قرار دادن سیاست نرمش قهرمانانه، با آنکه مکرر اعلام کرده بودند از توافق با غربی‌ها و آمریکایی‌ها چیزی گیر ملت ایران نخواهد آمد، اما مذاکره با ۱+۵ را پذیرفتند و به دولت اجازه مذاکره دادند و متاسفانه در نهایت با تصویب برجام و عدم پایبندی غربی‌ها به تعهداتشان در این توافقنامه، پیش بینی ایشان محقق شد. بنابراین در دولت آینده، این رأی بالا که گواه وجود انتقادات اساسی در بخش عظیمی از مردم نسبت به عملکرد ۴ ساله گذشته دولت آقای روحانی می‌باشد، امکان خوبی برای نظارت بر عملکردهای دولت و دفاع از حقوق ملت و جلوگیری از انحرافات دولت و عقب نشینی از منافع کشور ایجاد خواهد کرد.

۴. از اتفاقات مهم این انتخابات آن بود که حامیان جبهه انقلاب با حمایت گسترده و واحد از آیت الله رئیسی، آن هم با وجود عملیات روانی از سوی حامیان دولت یازدهم مبنی بر رقیب هراسی و القای وقوع جنگ و تحریم و از بین رفتن آزادی در صورت پیروزی آقای رئیسی، حمایت ۱۶ میلیونی از وی رقم زدند. این رأی ۱۶ میلیونی سبب می‌شود تا دیگر حامیان دولت نتوانند با تحقیر رقیب، آنها را عده‌ای قلیل خطاب کرده و از زیر بار مسئولیت پاسخگویی در قبال وظایف ذاتی خود شانه خالی کنند. کسب این ۱۶ میلیون رأی سبب خواهد شد تا جبهه قدرتمندی از منتقدین دلسوز در برابر دولت مستقر شکل بگیرد. بر این اساس دولت ناچار خواهد بود به مطالبات بر حق این بخش بزرگ از جامعه، که از قضا وحدت گفتمانی و اشتراکات مبنایی عمیق و فراوانی نیز با یکدیگر دارند، توجه جدی داشته باشد.

۵. متاسفانه در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برخلاف منافع ملی، حرف‌هایی در جهت تحقیر توانمندی‌های دفاعی و نظامی از برخی کاندیداها گفته شد که یادآور همان سخنان کذایی چند وقت قبل لیدر این جریان کدخدابین بود، آنجا که گفته شد "دنیای امروز، دنیای گفتمان‌هاست نه دنیای موشک‌ها! " گرچه گوینده این سخن امروز در بین ما نیست، اما ملت ایران خود مشاهده کردند که تنها یک هفته پس از برگزاری انتخابات در ایران، بزرگترین قرارداد نظامی و تسلیحاتی تاریخ، بین آمریکا و عربستان به ارزش نزدیک به ۵۰۰ میلیارد دلار منعقد شد و تحریم‌های جدیدی نیز بر علیه کشور عزیزمان در شرف تصویب قرار گرفت. کاش دولت دوازدهم از گذشته عبرت گیرد و بداند در دریای خروشان و پرتلاطم منطقه غرب آسیا، که تقریباً اکثر کشورهای این منطقه درگیر جنگ‌های ساخته شده توسط آمریکا و عمال مرتجع و وابسته منطقه هستند، راهی جز تقویت بنیه‌های دفاعی کشور وجود ندارد.

۶. تخلفات گسترده و اثرگذار انتخاباتی نیز از جمله مسائل مهمی است که می‌بایست به آنها توجه کرد. در این انتخابات متأسفانه از القای دروغ ۸ ساله بودن مدت ریاست جمهوری در ایران و تهدید مردم شهرستان‌ها و روستاها به قطع امکانات آن مناطق درصورت کم بودن آرای کاندیدای دولت مستقر در صندوق آن حوزه‌ها توسط مسئولین مربوطه، پخش کردن بی‌حساب و کتاب پول بین فرمانداران و دهیاران و ترساندن مردم از وقوع جنگ در صورت رأی آوری کاندیدای رقیب گرفته تا خرید و فروش وسیع رأی در سراسر کشور، نرساندن تعرفه رأی به تعداد زیادی از حوزه‌های رأی گیری، شروع رأی گیری در تعدادی از حوزه‌ها ساعت‌ها پس از آغاز ساعت رسمی رأی گیری، عدم درج شهرت آقای رئیسی در تعدادی از حوزه‌های اخذ رأی، چاپ در ردیف اول و با فونت درشت نام آقای حسن روحانی در شعبات اخذ رأی، امتناع از رأی گرفتن از مردم در ساعات پایانی اخذ رأی در حوزه‌ها و مناطقی که رأی دکتر رئیسی بالاتر از رقیب بوده در حالی که اخذ رأی در بسیاری از حوزه‌های دیگر تا ساعت‌ها- حتی پس از ساعت ۲۴ روز ۲۹ اردیبهشت- ادامه داشته است، در نظر نگرفتن شعبه و صندوق رأی گیری در بسیاری از مناطق روستایی که عمدتاً رأی آقای رئیسی در این مناطق بالاتر از رقیب بوده است و... به وقوع پیوست. اسناد این تخلفات در بیش از ۳ هزار صفحه هم اکنون در اختیار شورای نگهبان گذاشته شده است. امید آن می‌رود که رسیدگی به این تخلفات و مجازات خاطیان جلوی تبدیل شدن آن به یک روند و سنت غلط را بگیرد.
۷. دولت توجه داشته باشد که پس از انتخابات، چه حامیان کاندیدای پیروز و چه منتقدان عملکرد دولت یازدهم، مترصد تحقق وعده‌ها هستند و به شکل ویژه بر مطالبه حق مردم و رعایت حقوق محرومان تأکید دارند. در این زمینه از رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی می‌خواهیم که با جدیت و بدون تعارف به این مطالبه بحق مردم بپردازند.

۸. دولت یازدهم متأسفانه در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آزادی بیان و پذیرش نقد دلسوزان، حفظ عزت ملی و کرامت مردم و... دچار ضعف‌های جدی بوده است. در اقتصاد، کشور با رکود بی‌سابقه و بیکاری افسارگسیخته مواجه شد. بودجه عمرانی کشور با کاهش معنادار مواجه شد، در حالی که هزینه‌های جاری دولت یازدهم نسبت به دولت قبل، دو برابر شده است.

در این چهار سال، رئیس دولت، منتقدان را مکرراً با الفاظ دون شأن جایگاه ریاست جمهوری مورد خطاب قرار داد و به جای اینکه رئیس جمهور تمام ملت باشد، خود را تنها پاسخگو به حامیان خود می‌دانست. ارتباط مثبت با کشورهای دوست و همسایه، کشورهای اسلامی و همپیمانان آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی کاهش پیدا کرد. جسارت به ۲ نوجوان در فرودگاه جده شد و فاجعه منا رقم خورد، نماینده ایران با مخالفت آمریکا، در سازمان ملل پذیرفته نشد، کشور ۸۰۰ هزار نفری جیبوتی به ملت بزرگ ایران دهن کجی کرد و روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد و ...

حال، خواست اساسی از دولت دوازدهم این است که با پذیرش اشتباهات گذشته، نسبت به تغییر روش‌ها و روندهای غلط گذشته اقدام کند. نسبت به رفع فقر و بیکاری کارگران و جوانان و بانوان و... تعهد داشته باشد و همچون دو ماه منتهی به انتخابات پرکار باشد و در جهت رسیدگی به محرومان بکوشد، کرامت ایرانیان را در مواجهه با زورگویان و قدرت‌طلبان غربی حفظ، و از عزت ملی دفاع کند، نسبت به اعتلای فرهنگ اسلامی- ایرانی اهتمام ورزد، نقد دلسوزان کشور را به جان بخرد و در جهت رفع نواقص و کاستی‌ها از این دیدگاه‌ها بهره ببرد، از افتادن به ورطه‌های سیاسی و برخوردهای جناحی بپرهیزد و نسبت به بکارگیری جوانان متخصص در دولت دوازدهم تعهد داشته باشد.

۹. درخاتمه از همه امت در صحنه مخصوصاً جوانان انقلابی درخواست داریم که با قوت و قدرتی بیشتر از پیش در جهت بسط و حاکمیت هرچه بیشتر گفتمان انقلاب اسلامی و بصیرت افزایی در بین توده‌های مردم تلاش جهادی نموده و یقین داشته باشند که پیروزی نهایی از آن مؤمنین و مجاهدین ولایتمدار است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

جبهه پایداری انقلاب اسلامی

نظر شما