شناسهٔ خبر: 136896 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مباحث مطرح شده در خصوص «عمارت ثابت پاسال» نوعی انتقام‌گیری است

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: ثابت پاسال موضوعی برای انتقام گیری برخی از افرادی است که در انتخابات شورای شهر رای نیاورده‌اند.

به گزارش «نماینده» مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به مباحث مطرح شده در خصوص تخریب عمارت ثابت پاسال، موضوعات مطرح شده را نوعی انتقام گیری دانست و گفت: یک سال و نیم از ارائه طرح تبدیل این عمارت به شورای شهر می گذرد و بیان آن در این مقطع تاریخی و ارتباط دادن آن به انتخابات نوعی انتقام گیری به شمار می رود.

وی با با تاکید بر اینکه پاسخ ثبت خانه های تاریخی مسئولیت سازمان میراث فرهنگی است و نه شورای شهر گفت: از آنجاکه این خانه شبیه به یکی از کاخهای فرانسوی ساخته شده است سازمان میراث فرهنگی این ملک را فاقد ارزش های لازم برای ثبت تشخیص داده است.  

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: هم اکنون بخش عمده اطراف این خانه به مجتمع های مسکونی تبدیل شده و باقی مانده فضا به حالت ویرانه درآمده است.

چمران اظهار داشت: حال اگر این ملک برای عده ای ارزشمند شده و خواستار نگهداری آن هستند به خاطر احترامی است که برای صاحب آن قائلند که به مذهب جعلی او که همان بهائیت است باز می گردد.

وی در ادامه به تصمیمات گرفته شده برای تبدیل فضای موجود گفت: با توجه به مشخصات این ملک در سیستم شهرسازی، برج تجاری اداری برای آن در نظر گرفته شده بود که اتفاقا شورای شهر با آن مخالفت کرد و پیش نهاد داد تا کاربری فرهنگی برای آن درنظر گرفته شود.  

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: مالک ساختمان خود تصمیم گرفت تا این محل تبدیل به مسجد، مرکز فرهنگی و مختصری تجاری بشود و در حدود یک سال و نیم پیش طرح خود را به شورای شهر تهران ارائه کرد.

وی اعلام کرد: با توجه نیاز به اصلاح طرح در نظر گرفته شده مهندس مشاور تاکنون ۳ بار طرح اصلاح شده خود را به شورا ارائه کرده است که با توجه به عدم رسیدن به نتیجه مطلوب هنوز این طرح مورد تایید شورا قرار نگرفته است.  

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: موضوعات مطرح شده با توجه به زمان یک سال و نیمه سپری شده از طرح این ملک مبنی بر ارتباط آن با آن انتخابات صحت ندارد.

چمران اظهار داشت: اگر زمانی قرار باشد که فرصت طلبی شده و تخریب و انتقام گیری نسبت به افراد صورت گیرد چنین مسائل بی منطقی مطرح می شود و این عمل خود یک نوع انتقام گیری است.

نظر شما