شناسهٔ خبر: 136875 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آخرین وضعیت بررسی پرونده‌های تحصیلی «روحانی» و «فریدون» در مجلس

روحانی-فریدون عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آخرین وضعیت بررسی پرونده‌های تحصیلی «حسن روحانی» و «حسین فریدون» را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته‌ بررسی رساله دکترای حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در این کمیسیون، گفت: این کمیسیون صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد.
 

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات حق رسیدگی به موضوع رساله دکترای رئیس‌جمهور را ندارد، ادامه داد: اگر تخلفی در روند تالیف رساله دکترای رئیس‌جمهور رخ داده باشد، قوه قضائیه باید به این موضوع رسیدگی کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره روند بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور نیز اظهار داشت: در بخش‌هایی از این پرونده نیاز به بررسی‌های بیشتر است و  تا ۱۸ خرداد این گزارش آماده و به کمیسیون ارائه می‌شود.

آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری درباره سرقت علمی رساله دکترای حسن روحانی از کتاب وی گفته بود: من در تحقیقات اولیه و همچنین هنگامی که با برخی اساتید زبان همچون آقای جلال رحیمیان متن انگلیسی را بررسی کردیم، متوجه شدم درصد بالایی از فصل ۴ رساله علمی وی تحت عنوان «حکم ثانوی» کپی شده از کتاب بنده است.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تشکیل کمیته‌ای در این کمیسیون برای بررسی رساله دکترای رئیس‌جمهور خبرداده بود.

نظر شما