شناسهٔ خبر: 136869 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

موج بازنشستگی در آموزش‌وپرورش

نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: در چند سال آینده تعداد قابل‌توجهی از معلمان بازنشسته خواهند شد که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان امکان تأمین آنها را ندارد و نیاز است به‌طریقی این کسری را جبران کنیم.

به گزارش «نماینده» مهدی نوید ادهم در خصوص اجرای سند تحول بنیادین و شتاب اجرای آن اظهار کرد: آموزش و پرورش از پایه اول دبستان تا دوره دبیرستان، برای روخوانی، روان‌خوانی و آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی برنامه‌هایی در قالب متون درسی و فعالیت‌های فوق‌برنامه دارد.

وی افزود: مصمم هستیم سند تحول بنیادین بیش از گذشته در دستور کار قرار بگیرد چرا که تنها سند حاکم در آموزش و پرورش است و پیام اصلی آن قرآن است همچنین دستیابی به مراحلی از حیات طیبه از افتخارات و اهداف سند تحول بنیادین است که امیدواریم زمینه تحقق آن در فعالیت‌های قرآنی و سایر برنامه‌های آموزش و پرورش فراهم شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بحث حذف درس قرآن در مدارس مطرح نیست و به هیچ وجه این قضیه صحت ندارد، در جدول برنامه‌های درسی تغییراتی ایجاد کردیم به‌گونه‌ای که دانش آموزان در ۶ سال دوره ابتدایی ۲۷ ساعت، در دوره متوسطه و رشته‌های علوم ریاضی و علوم تجربی ۴۶ ساعت و در رشته علوم انسانی ۵۰ ساعت آموزش قرآن را فرا می‌گیرند.

نویدادهم در پاسخ به این پرسش که "آیا مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هر معلمی که به آموزش و پرورش وارد می‌شود باید از خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان باشد؟ " تصریح کرد: بله؛ چنین است و در چند سال آینده تعداد قابل توجهی از معلمان بازنشسته خواهند شد که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان امکان تأمین آنها را ندارد و نیاز است به‌طریقی این کسری را جبران کنیم اما باید به کمیت و کیفیت در بحث تأمین نیرو توجه داشته باشیم و در این زمینه نیاز است تا سیاست‌گذاران و مسئولان دولت و مجلس به ما کمک کنند تا مشکل به‌گونه‌ای حل شود که نیروهای کیفی وارد آموزش و پرورش شوند.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته حرکت دانشگاه فرهنگیان رو به کمال بوده و برنامه‌های خوبی تدارک دیده‌اند از جمله تغییر و اصلاح برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان و اگر قرار است این دانشگاه پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش به تأمین نیروی انسانی باشد باید از آن حمایت جدی کرد.

نظر شما