شناسهٔ خبر: 136868 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ساختار دستگاه دیپلماسی تغییر می‌کند/تشکیل میز اقتصادی در سفارتخانه‌ها

وزارت خارجه نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تغییر برخی ساختارها در دستگاه دیپلماسی کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده»، ابولفضل حسن‌بیگی نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، این کمیسیون بررسی‌هایی را  انجام داده است، گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید اقداماتی در داخل و خارج کشور انجام شود که در همین راستا اعضای کمیسیون امنیت ملی جلساتی را  با کارشناسان و مسئولان وزارت‌ امور خارجه داشته‌اند.

وی ادامه داد: در جلساتی که اعضای کمیسیون امنیت ملی با کارشناسان و مسئولان وزارت‌ امور خارجه داشتند، به این نتیجه رسیدند که ساختار دستگاه دیپلماسی براساس آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران نیاز به تغییراتی دارد.

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه ساختار وزارت‌ امور خارجه قدیمی و پاسخگوی‌ نیازهای کشور نیست، افزود: با کارهای کارشناسی که انجام گرفت، مقرر شد ۲ میز اقتصادی در وزارت‌ امور خارجه و یک میز اقتصادی در تمامی سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها تشکیل شود.

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه "ساختار جدیدی را در وزارت‌ امور خارجه در بحث دیپلماسی اقتصادی شاهد خواهیم بود"، اضافه کرد: در همین راستا در دستگاه دیپلماسی نیروهای کیفی و متخصص نیز جذب خواهد شد.

حسن‌بیگی با اشاره به مجوزهای لازم از مجلس شورای اسلامی برای تغییر ساختار در وزارت‌ امور خارجه، اظهار داشت: برخی از تغییر ساختارها در دستگاه دیپلماسی نیاز به مجوز مجلس دارد و برخی نیز باید در هیئت دولت به تصویب برسد که مقدمات اخذ مجوزها فراهم شده و قرار است وزارت‌ امور خارجه لایحه‌ای تدوین و به هیئت دولت ارائه کند تا دولت نیز این لایحه را به مجلس ارائه کند.

نظر شما