شناسهٔ خبر: 136863 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

رتبه نخست کرمانشاه در بیکاری/ ۵۰ درصد ظرفیت شهرک‌های صنعتی این استان بلااستفاده است

محمدرضا پورابراهیمی/* پورابراهیمی گفت: آمارها حاکی از آن است که استان کرمانشاه بیشترین آمار بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است که مطابق با برنامه ششم توسعه قرار بر این شده تا اقداماتی برای مقابله با این معضل، انجام شود.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائلی که در سفر اخیر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به استان کرمانشاه صورت گرفته بود، عنوان کرد: در راستای بررسی میدانی مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، از سال ۹۵ تاکنون سفرهای استانی در دستور کار ما قرار گرفته است.
وی ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه سوم خرداد تا جمعه علاوه بر برگزاری نشست‌های متعدد با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه به بازدید از مناطق مرزی آن نیز پرداختیم.
پورابراهیمی با بیان اینکه این استان بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است، افزود: مطابق با برنامه ششم توسعه قرار بر این شده بود تا استفاده از مشوق‌های سرمایه گذاری در مناطق محروم اعمال شود به همین منظور و با توجه به افزایش نرخ بیکاری این استان، تصمیمات نشست بیشتر حول محور معافیت‌های مالیاتی می‌چرخید.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اذعان داشت: در حوزه صادرات این استان مشکلی وجود ندارد، اما واردات از کشور عراق بایستی از طریق هماهنگی‌های دو کشور و به صورت بهتری انجام شود تا بدین طریق قطب بازرگانی را فعال کنیم.
وی از ساماندهی وضعیت کوله برها و مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به عنوان خواسته‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد و گفت: کلیات این طرح در مجلس به تصویب رسیده و هم اکنون در حال پیگیری اصلاحیه نهایی آن هستیم.
پورابراهیمی تصریح کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اورامانات با توجه به ظرفیت‌های خوب اورامانات و توجه به منطقه آزاد تجاری قصر شیرین مطابق با وعده‌های دولت و اعطای مجوز برای این بخش از جمله مسائلی بود که در این نشست‌ها مورد بحث و ارزیابی قرار گرفته بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه مالیات قرار بر این است تا معاون وزیر اقتصاد و دارایی نشستی را در این استان برگزار کند و برنامه هایی برای ساماندهی این حوزه تنظیم شود، همچنین بخشی از مکاتبات آن‌ها با بانک‌های عامل در دستور کار قرار گرفت.
به گفته وی با وجود پیشرفت ۷۰ الی ۸۰ درصدی مسکن مهر در کرمانشاه، اما هنوز شاهد افزایش رغبت مردم به نسبت این پیشرفت نبوده ایم چرا که سقف وام تسهیلات در این استان پر شده و از سویی دیگر به علت عدم تامین مالی متقاضیان، مشکلاتی برای این حوزه ایجاد شده است.
وی در پایان با بیان اینکه ۵۰ درصد شهرک‌های صنعتی کرمانشاه بلااستفاده است، گفت: این مسئله یکی دیگر از مشکلات حوزه صنعت استان مذکور بوده است علاوه بر این موضوع، در بخش‌های دیگر این واحدها مستقر نشده اند لذا انتظار می‌رود تا از طریق قانون، اقدام به فعال شدن آن‌ها کنیم.

نظر شما