شناسهٔ خبر: 136856 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آقای عارف به کجا چنین شتابان

عارف/1 رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با اعلام فراخوانی از نخبگان اصلاح‌طلب از آنها خواست ساز و کارهای پیشنهادی خود را تا پایان شهریور ماه برای اجماع بیشتر در گام چهارم (انتخابات مجلس یازدهم) مطرح کنند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا عارف شب گذشته  در مراسم تقدیر از عوامل ستاد انتخاباتی مرتضی الویری با بیان اینکه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان دربرگیرنده همه جریانات اصلاح طلب نبود، به نحوه بستن لیست انتخاباتی در انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: برای بستن لیست انتخاباتی ۳ راه پیش رو داشتیم. یک روش این بود که جمعی از نخبگان اصلاح طلب مأموریت پیدا می‌کردند و لیست شوراها را تهیه می‌کردند یا اینکه احزاب میدان دار بودند که البته به دلیل اینکه احزاب فراگیر نداریم وبسیاری از چهره‌های اصلاح طلب عضو هیچ حزبی نیستند عملاً این روش امکان پذیر نبود و سومین راه هم فراخوان عمومی بود که این روش عملیاتی شد و با اعلام شاخصهای تصویب شده که در سایت شورای عالی سیاست گذاری قرار گرفته بود خواستیم بر مبنای این شاخصها اعلام آمادگی برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان کنند.

وی همچنین با اعلام فراخوانی از نخبگان اصلاح‌طلب از آنها خواست ساز و کارهای پیشنهادی خود را تا پایان شهریور ماه برای اجماع بیشتر در گام چهارم (انتخابات مجلس یازدهم) مطرح کنند.

محمد رضا عارف در حالی برای انتخابات مجلس دوازدهم دورخیز برداشته و اعلام فراخوانی کرده است که سال ۹۸(دو سال آینده) انتخابات مجلس برگزار خواهد شد. ضمن آنکه فعالیت شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران با واکنش و اعتراض تعدادی از اصلاح طلبان روبه رو شد.

احمد حکیمی پور"رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر" از جمله افراد اصلاح طلبی بود که به صراحت از عملکرد محمد رضا عارف در نهاد انتخاباتی اصلاح طلبان انتقاد کرد و گفت که:به ما می‌گویند به میثاق‌نامه متعهد باشید اما باید اعلام کنم که میثاق‌نامه دو طرفه است و وقتی شورای عالی اصلاح طلبان به تعهدات خود عمل نکرد و همه آدم‌ها را سر کار گذاشت چه توقعی دارید و جای سوال است که چرا نمی‌گویید چگونه شاخص‌بندی کردید و چرا پرونده‌هایمان را نشانمان نمی‌دهید و با شورای شهر به عنوان یک طفل سر راهی برخورد کردید و عارف باید بگوید بر اساس چه ضوابطی لیست را تهیه کرده است.

فراکسیون اصلاح طلبان با نام "امید" و به ریاست محمد رضا عارف در مجلس دهم فعالیت می کنند؛ تعدادی از نمایندگانی که در انتخابات مجلس در فهرست امید قرار گرفته بودند پس از تشکیل مجلس، مسیر خود را از فراکسیون تحت ریاست «عارف اصلاحات» جدا و فراکسیون جدیدی تشکیل دادند.

اصلاح طلبان علی رغم تلاش های گسترده ای که انجام دادند نتوانستند اکثریت کرسی های سبز بهارستان را در ایستگاه دهم ازآن خود کنند.

نظر شما