شناسهٔ خبر: 136852 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رویترز گزارش داد

داماد ترامپ درصدد ایجاد ارتباط مخفیانه بین ترامپ و کرملین/ ۳ تماس محرمانه با سفیر روسیه

داماد ترامپ گزارش‌ها حاکی است داماد ترامپ ۳ بار با سفیر روسیه در آمریکا تماس مخفیانه داشته و به دنبال برقراری یک خط ارتباطی مخفیانه بین تیم انتقال قدرت ترامپ با کاخ کرملین بوده است.

به گزارش «نماینده» در ادامه گزارش هایی که پیرامون روابط احتمالی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با دولت مسکو منتشر می شود، خبرگزاری «رویترز» روز گذشته (جمعه) گزارش داد که «جارد کوشنر» داماد و معاون ارشد ترامپ در طول رقابت های انتخابات ریاست جمهوری و بعد از این رقابت ها، ۳ تماس مخفی و اعلام نشده با سفیر روسیه در آمریکا داشته است.

بر اساس این خبر، این تماس ها شامل ۲ تماس تلفنی بین کوشنر و سفیر روسیه در آمریکا بین ماه های آوریل و نوامبر ۲۰۱۶ میلادی بوده است.
پیشتر نیز کاخ سفید در ماه مارس اعلام کرده است که کوشنر و «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ با «سرگئی کیسلایک» سفیر روسیه در آمریکا ماه دسامبر در برج ترامپ با یکدیگر دیدار داشته اند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» و خبرگزاری «رویترز» بعد از ظهر روز گذشته گزارش دادند که کوشنر درباره احتمال ایجاد یک خط ارتباطی امن و محرمانه بین تیم انتقال ریاست جمهوری و کرملین با کیسلایک گفت و گو کرده است.

۶منبع خبری آگاه به خبرگزاری رویترز گفته اند که چندین تماس بین کوشنر و کیسلایک برقرار شده است. این منابع آگاه از ارائه جزئیاتی افزون بر دو تماس تلفنی پیش از انخابات ریاست جمهوری آمریکا و مکالمات داماد ترامپ با سفیر روسیه بعد از انتخابات درباره ایجاد یک خط ارتباطی مخفیانه، خودداری کرده اند.

این منابع آگاه به رویترز گفتند که بحث های صورت گرفته بین کیسلایک و کوشنر و فلین قبل از انتخابات، روی مبارزه با تروریسم و بهبود روابط اقتصادی بین روسیه و آمریکا متمرکز بوده است.

«جیمز گورلیک» وکیل کوشنر در واکنش به این خبر به خبرگزاری رویترز گفت که موکلش هیچ تماس تلفنی با سفیر روسیه در آمریکا را در ماه های آوریل و نوامبر سال گذشته میلادی به خاطر نمی آورد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که واشنگتن پست و شبکه خبری «ان بی سی نیوز» اخیرا اعلام کردند که کوشنر در پرونده روابط احتمالی ستاد ترامپ با روسیه، تحت بررسی اف بی آی قرار دارد.

به دنبال انتشار این خبر، «تد لیو» دموکرات آمریکایی از ایالت «کالیفرنیا» درخواست کرد که کوشنر تحت تعقیب قانونی قرار بگیرد.
این دموکرات آمریکایی گفته است که اگر این اخبار حقیقت داشته باشند، کوشنر باید استعفا کند و به دلیل دروغگویی درباره صلاحیت امنیت خود که یک جرم فدرال محسوب می شود، تحت تعقیب قانونی قرار بگیرد.

کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا نیز شب گذشته از ترامپ خواست تا کوشنر را به دلیل این تماس های مخفیانه با سفیر روسیه اخراج کند.

نظر شما