شناسهٔ خبر: 136847 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تنها راه بازدارندگی، توانمندی موشکی است/ زیر بار فشارها نمی‌رویم

علاء الدین بروجردی/2 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تنها راه بازدارندگی و تقویت قدرت دفاعی توانمندی موشکی است.

به گزارش «نماینده» علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون تصویب تحریم غیر هسته‌ای از سوی کمیته روابط خارجی مجلس سنای اظهار داشت: ما بنا به فتوای مقام معظم رهبری، تعهد بین المللی و  برنامه ان پی تی ساخت و بهره گیری از بمب هسته‌ای را حرام می‌دانیم.

وی افزود: علیرغم اینکه بسیاری از کشورها در منطقه از جمله پاکستان و رژیم غاصب صهیونیستی دارای یک چنین امکاناتی هستند، اما ما سلاح کشتار جمعی را بنابر فتوای رهبر معظم انقلاب حرام می‌دانیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تنها راه بازدارندگی دفاعی ما توانمندی موشکی است، افزود: طبیعی است که در این زمینه هیچگونه فشاری را در عرصه بین المللی نمی‌پذیریم و هیچ گونه توصیه‌ای را قبول نداریم.

بروجردی ادامه داد: سیاست‌های به حق جمهوری اسلامی ایران با استحکام و اقتدار ادامه خواهد یافت.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به خصومت امریکایی‌ها در قبال ایران گفت:: آمریکایی‌ها به دنبال حذف توانمندی جمهوری اسلامی ایران در جهت اهداف شیطانی خودشان هستند اما ما به هیچ وجه زیر بار چنین فشارهایی نخواهیم رفت.

وی ادامه داد: این تحریم‌ها کاملاً برخلاف تعهدهای آمریکا در توافق هسته‌ای است و اگر کنگره چنین اقدامی را انجام دهد دولت آمریکا بر اساس تعهد خودش موظف است که آن را اجرا نکند و در مقابل آن بایستد و در صورت اقدام خلاف تعهد آمریکا در عرصه بین المللی؛ این موضوع غیر قابل قبول و محکوم است.

بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی ایران یک کشور توانمند و قدرتمندی برای دفاع از خودش نباشد.

نظر شما