شناسهٔ خبر: 136841 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

قیمت طلا سومین هفته متوالی افزایش یافت

طلا در حالی که عدم‌قطعیت سیاسی موجب شده تا سرمایه‌گذاران بازار طلا را به سایر بازارهای پرریسک نظیر بازار بورس ترجیح دهند، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در نزدیک به ۴ هفته گذشته رسید.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، در حالی که عدم‌قطعیت سیاسی موجب شده تا سرمایه گذاران بازار طلا را به سایر بازارهای پرریسک نظیر بازار بورس ترجیح دهند، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در نزدیک به ۴ هفته گذشته رسید.

کارستن منکه، تحلیلگر بازار طلا گفت: «ما شاهد سروصداهای سیاسی در مورد ترامپ و دولت آمریکا هستیم و میزان مشخصی از عدم‌قطعیت در بازارها ایجاد شده که این به‌نفع قیمت طلا تمام شده است».

پس از آنکه دونالد ترامپ روز پنجشنبه از متحدان آمریکا در ناتو انتقاد کرد و سیاست‌های تجاری آلمان را محکوم نمود، رهبران کشورهای ثروتمند جهان روز جمعه در نشست گروه ۷ در سیسیل مذاکرات دشواری با رئیس جمهور آمریکا داشتند.

همواره هنگام بروز وضعیت عدم‌قطعیت سیاسی و مالی، سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بازار طلا روی می‌آورند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۱۲۶۶ دلار و ۷۶ سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد تا رقم ۱۲۶۸ دلار و ۶۹ سنت بالا رفت که بالاترین رقم از اول ماه می تاکنون بود. قیمت طلا برای سومین هفته متوالی افزایش یافت و رشد هفتگی حدوداً یک‌درصدی را تجربه کرد. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۲۶۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

با توجه به تعطیلی روز دوشنبه بازارها در آمریکا و انگلیس به‌دلیل روز یادبود، بسیاری از تجار تا چند روز در بازارها حضور نخواهند داشت.

منکه افزود: «ما انتظار داریم نرخ بهره در آمریکا در ماه ژوئن افزایش یابد و شاهد تقویت مجدد ارزش دلار باشیم».

آمارهای منتشرشده در روز جمعه نشان داد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه نخست امسال ۱.۲ درصد افزایش داشته است، در حالی که این رقم در ماه گذشته ۰.۷ درصد اعلام شده بود.

نظر شما