شناسهٔ خبر: 136829 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نیویورک تایمز مدعی شد:

پرونده دخالت مسکو در انتخابات آمریکا یک شاهد روس پیدا کرد

نیویورک تایمز/1 یک رسانه آمریکایی می گوید یک سرمایه دار روس که با رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ دوست است حاضر شده در ازای برخورداری از حق مصونیت، در باره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا شهادت بدهد.

به گزارش «نماینده» «نیویورک تایمز» آمریکا مدعی است «اولگ دریپاسکا» سرمایه دار روسی و از دوستان صمیمی «پل مانافورت» مدیر سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته است در صورت برخورداری از حق مصونیت، حاضر است با حضور در پنل تحقیقاتی کنگره درباره دخالت مسکو در روند انتخاباتی آمریکا، شهادت دهد.

با این حال، ادعا می شود پنل های تحقیقاتی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا از بیم آنکه مبادا برخورداری از حق مصونیت موجب اخلال در روند کار بازپرسان فدرال شود، از موافقت با این درخواست خودداری کرده اند.

گفتنی است روند تحقیقات کنگره در خصوص اتهام مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا از تحقیقی که از هفته گذشته از سوی وزارت دادگستری و تحت نظارت «رابرت مولر» رئیس سابق اف بی آی آغاز شد، مجزا است.

پیشنهاد دریپاسکا برای ادای شهادت در حالی مطرح می شود که مانافورت به شدت از سوی اف بی آی تحت فشار است و ارتباط این دو با یکدیگر نیز در مرکز توجه بازپرسان قرار گرفته است.

این در حالی است که کمیته اطلاعات سنا نیز برای نخستین بار خواستار دسترسی به همه اسناد، رایانامه ها و مکالمات تلفنی ضبط شده از سوی کمیته انتخاباتی سنا شده است.

در عین حال، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ هم متهم به برقراری ۳ مورد تماس تلفنی با سفیر روسیه در آمریکا است که در فاصله آوریل تا نوامبر ۲۰۱۵ انجام شده است.

نظر شما