شناسهٔ خبر: 136793 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سومین کارخانه زیرزمینی تولید موشک در سپاه تاسیس شد/ موشک بالستیک بعدی سپاه با نام «دزفول» تولید می‌شود

سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه از تاسیس سومین کارخانه زیرزمینی تولید موشک در ایران توسط سپاه پاسداران خبر داد.

به گزارش «نماینده» ، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران به مناسبت چهارم خرداد ماه روی پایداری و مقاومت مردم دزفول طی سخنرانی در این شهر اظهار داشت: ما کمتر شهری را مانند دزفول در جهان سراغ داریم که همزمان با آتش توپخانه، بمباران هوایی و موشک مورد تهاجم قرار بگیرد و مردم دزفول در اوج مظلومیت در چنین شرایطی مقاومت کردند.

حاجی‌زاده اظهار داشت: این مقاومت در حالی بود که همزمان رزمندگان دزفولی در جبهه‌های نبرد حضور داشنتد و مردم این شهر نیز میزبان دیگر رزمندگان از شهرهای مختلف بودند.

وی با اشاره به روند آغاز جنگ توسط ارتش رژیم بعثی گفت: در تمام جنگ‌ها زد و خورد و تبادل آتش طبیعی است اما ما در ۴۰ ماه اول جنگ امکان پاسخگویی متوازن به حملات عراق را نداشتیم.

سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: البته عزیزان ما در نیروی هوایی ارتش از ابتدا پاسخ مناسبی را شروع کردند اما جنگ ما فقط با رژیم بعث نبود و آنها از همه امکانات آمریکا، ‌شوروی، اروپا و مرتجعین عرب برخوردار بودند به طوری که پدافند هوایی بغداد با پدافند شهر مسکو مقایسه می‌شد و این کار را برای عزیزان ما در نیروی هوایی ارتش بسیار سخت می‌کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ادامه داد: در سال ۶۵ قرار بود عملیات موشکی توسط سپاه انجام شده و همزمان جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش نیز به برخی نقاط حمله کنند. من وقتی از معاون عملیات پایگاه نوژه در خصوص میزان موفقیت عملیات سوال کردم او گفت امکان موفقیت ۳۰ د رصد است و بعد از عملیات نیز یکی از آن دو هواپیما سالم برگشت.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما در تحریم کامل قرار داشتیم و نیمه غربی ایران سراسر مورد تهاجم ارتش عراق بود و اگر این پشتیبانی‌ها از رژیم بعث صورت نمی‌گرفت جنگ ما ظرف دو سال تمام می‌شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اضافه کرد: البته در حوزه دیپلماسی اقدامات زیادی صورت گرفت و وزیر امور خارجه ما بسیار فعال بود اما آنها (دشمن) تصمیم خودشان را گرفته بودند و اگر نبود ایستادگی ملت ایران امروز باید شاهد مرزهای عراق در اهواز و دزفول بودیم و بعید نبود که همین امروز صدام در عراق حاکم باشد.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: با تجربه ۸ سال جنگ تحمیلی همه فهمیدند که باید روی پای خود بایستیم و نمی‌توان با اتکا به شرق و غرب توان دفاعی تولید کرد.

وی با اشاره به نقش فرماندهان شهیدی مانند شهید طهرانی مقدم و کاظمی در مسیر خودکفایی اظهار داشت: این مسیر تا به امروز ادامه دارد و ما توانستیم تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و از همان روزهای جنگ تحقیقات موشکی شروع شد.

سردار حاجی‌زاده گفت: ما در آن سال‌های ابتدای جنگ به عنوان فرمانده شرمنده مردم بودیم چرا که اگر قدرت داشتیم اجازه نمی‌دادیم جنگ ۸ سال طول بکشد و این همه از جوانان ملت به شهادت برسند.

وی گفت: سپاه و بسیج وقتی وارد جنگ شدند هیچ چیزی نداشتند اما وقتی جنگ تمام شد تیپ‌ها و لشکرهای زهری، تیپ موشکی و یگان‌های منسجم داشتیم و این روند باید امروز هم بر  همه زمینه‌ها یک الگو باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه ما امروز در حوزه‌های موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین در سطح کشورهای تراز اول جهان قرار داشته و در حوزه‌های دیگر مانند پدافند هوایی، راداری، جنگ  الکترونیک، دریایی و ... خودکفا هستیم اظهار داشت: امروز همه مواد اولیه موشکی برای ساخت بدنه و تولید سوخت و موارد دیگر کاملا در داخل و توسط متخصصان ایرانی تهیه، ‌طراحی و تولید می‌شود.

سردار حاجی‌زاده گفت: امروز دشمن می‌گوید باید توسعه صنعت موشکی ایران متوقف شود چرا که می‌داند این توان تبدیل به یک قدرت موثر شده است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح چه در ارتش و چه در سپاه است، گفت: ما قدرت موشکی را افزایش می‌دهیم و این طبیعی است که دشمنان ما یعنی آمریکا و اسرائیل از تولید موشک، آزمایش‌های موشکی و نشان دادن شهرهای موشکی ما ناراحت و عصبی باشند چرا که می‌خواهند ملت ایران همیشه در موضع ضعف باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران دشمن اصلی ملت و نظام ایران را آمریکا معرفی کرد و افزود: ما هیچگاه یادمان نمی‌رود که آمریکا از رژیم بعث در جنگ با ایران حمایت کرد، ‌ هواپیمای مسافربری ما را را مورد هدف قرار داد، ‌از منافقین حمایت کرد، پدیدآورنده داعش است و عامل جنگ در سوریه، ‌یمن و عراق.  

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: ما به عنوان نیروهای مسلح هیچگاه اجازه نمی‌دهیم حوادث دلخراشی مثل حمله ارتش رژیم بعث به ایران مجدد تکرار شود. ما توان دفاعی را قدم به قدم و پله به پله جلو می‌بریم باز همینجا اعلام می‌کنم که طی سال‌های اخیر سومین کارخانجات زیر زمینی تولید موشک در ایران توسط سپاه تاسیس شده است.

وی گفت: ما در کنار صنایع دفاعی وزارت دفاع به توسعه توان موشکی ادامه خواهیم داد و ترس‌های تجار امریکایی برای ما هیچ ارزشی ندارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اضافه کرد: در آینده اولین موشک بالستیک زمین به زمین بعدی که ساخته شود به نام «دزفول» نامگذاری خواهد شد و ما سعی می‌کنیم موضع این شهر را از تجهیزات موشکی غنی کنیم.

سردار حاجی‌زاده همچنین با اشاره به موضوع خرید تجهیزات نظامی اخیر توسط عربستان از آمریکا خاطرنشان کرد: این موضوع به هیچ عنوان ما را ناراحت نمی‌کند و مطمئنیم در آینده همین تجهیزات علیه رژیم صهیونیستی به کار گرفته خواهد شد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر این ایام را به مردم خطه جنوب تبریک گفت.

نظر شما