شناسهٔ خبر: 136761 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ارائه گزارش نحوه اجرای ۶ ماهه دوم برجام تا ۱۰ روز آینده به مجلس

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: ارائه گزارش نحوه اجرای ۶ ماهه دوم برجام تا ۱۰ روز آینده به هیئت رئیسه مجلس انجام می‌شود.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳ خرداد) قوه مقننه با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح نشست ویژه این کمیسیون با سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای پرداخت و گفت: در ابتدای این جلسه گزارش تدوین شده از نحوه اجرای برجام قرائت شد.

وی ادامه داد: این گزارش در ۸ بخش تدوین شده که در جلسه فوق تشریح شد تا مشخص شود که چه اقداماتی صورت گرفته است.

نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به بخش‌های این گزارش تصریح کرد: تعهدات انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران، رفع تحریم‌ها و نقض برجام و عهدشکنی از سوی طرف مقابل در این گزارش ذکر شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در برخی از موارد بین کمیسیون امنیت ملی و وزارت خارجه اختلاف‌نظرهایی وجود داشت، افزود: به طور مثال درباره رفع تحریم‌ها و اضافه شدن برخی افراد حقیقی و حقوقی به لیست تحریم‌ها، نحوه همکاری بانک‌ها و سرمایه‌گذاری و بیمه‌ها اختلاف‌نظرهایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه توضیح آقای عراقچی این بود که چون گزارش تهیه شده از اجرای برجام در ۶ ماهه دوم مربوط به چند ماه گذشته است و پس از آن اتفاقات جدیدی رخ داده است گفت: ظرف ۳ روز آینده جلسه‌ای بین وزارت خارجه و کمیته هسته‌ای کمیسیون برگزار می‌شود تا آخرین تغییر و تحولات در نحوه اجرایی شدن برجام بررسی و ظرف ۱۰ روز آینده این گزارش به هیئت رئیسه مجلس ارائه می‌شود.

نظر شما