شناسهٔ خبر: 136752 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نوبخت درصحن علنی؛

دولت هیچ تصرفی درصندوق توسعه ملی برای امر اشتغال روستایی ندارد

نوبخت در مجلس رئیس سازمان برنامه وبودجه با بیان اینکه دولت هیچ تصرفی درصندوق توسعه ملی برای امر اشتغال روستایی ندارد این منابع تنها صرف اشتغال روستایی می شود.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر نوبخت در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه یک فوریتی اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته عشایری و مرزی با بیان اینکه دولت هیچ تصرفی درصندوق توسعه ملی برای امر اشتغال روستایی ندارد گفت: این یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار قرار  است برای امر اشتغال روستاییان هزینه شود.

وی ادامه داد: صندوق دو حکم دارد و می تواند ۱۰ درصد به کشاورزی و ۱۰ درصد به صنعت به صورت ریالی بدهد و اجازه ندارد ۱۱ درصد به کشاورزی و ۱۱ درصد به صنعت به صورت ریالی دهد و تنها به صورت ارزی می تواند تا سقف ۱۰۰ درصد آنچه لازم است را انجام دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تسهیلات جدید در قالب ۱۰ درصدها پرداخت می شود گفت: اگر این را حذف کنیم حق روستاییان بر جوانان روستایی تضییع می شود بنابراین دولت یک ریال از این تسهیلات استفاده و برداشت نمی کند و تنها این منابع را مدیریت می کند و صرفا می خواهد آن را به صورت تسهیلات در اختیار روستاها قرار دهد.

نظر شما