شناسهٔ خبر: 136710 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترکی خبر داد

بررسی تخلفات در مدیریت آثار فرهنگی اصفهان و شیراز در کمیسیون اصل ۹۰

ترکی عضو کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی گزارش تخلفات در زمینه مدیریت و نگهداری آثار فرهنگی و گردشگری در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش «نماینده» اکبر ترکی عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی از سفر اعضای کمیسیون متبوع خود به اصفهان و شیراز در روزهای (شنبه تا دوشنبه ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت) خبر داد و گفت: گزارش از تخلفات صورت گرفته در زمینه گردشگری و همچنین مدیریت و نگهداری از آثار میراث فرهنگی به کمیسیون اصل نود واصل شده است.

وی با اعلام اینکه پرونده‌ای در رابطه با موضوع مدیریت و نگهداری آثار میراث فرهنگی در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی  در دست بررسی است، ادامه داد: برای تکیمل این پرونده و همچنین بررسی شکایت‌های واصله، کمیته فرهنگی از سوی کمیسیون برای بازدید میدانی سفری به اصفهان و شیراز داشت.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با اشاره به  بررسی‌های میدانی اعضای کمیته فرهنگی کمیسیون اصل نود،  تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده، ضعف‌هایی در بحث مدیریت آثار میراث فرهنگی و گردشگری مشاهده شد که بخشی از این ضعف‌ها مربوط به مباحث بودجه‌ای و منابع سازمان میراث فرهنگی است.

نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس تصریح کرد: قرار است اعضای کمیته فرهنگی کمیسیون اصل نود گزارشی را از بررسی‌های میدانی خود تدوین کنند و در صحن کمیسیون قرائت کنند و در صورت لزوم این گزارش در صحن علنی مجلس نیز قرائت می‌شود.

نظر شما