شناسهٔ خبر: 136708 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کاتب در جریان بررسی گزارش سیل در ۳ استان:

دولت لایحه مدیریت سوانح کشور را سریع‌تر به مجلس ارائه کند

غلامرضا کاتب43 عضو هیئت‌رئیسه مجلس از دولت خواست تا لایحه مدیریت سوانح کشور را هر چه سریع‌تر به مجلس ارائه کند.

به گزارش «نماینده» غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲ خرداد) خانه ملت در جریان قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان‌های شرقی و غربی، اظهار داشت: آنچه امروز درباره برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه مورد نیاز است، قانون پایدار مدیریت سوانح کشور است که لازم است برای جلوگیری از خسارات هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در مجلس نهم لایحه مدیریت سوانح کشور در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و شوراها مورد بررسی قرار گرفت، افزود: به دلیل پایان یافتن مجلس نهم، بررسی این لایحه به نتیجه نرسید؛ به همین دلیل از کمیسیون عمران می‌خواهم لایحه مدیریت سوانح کشور را سریع‌تر جمع‌بندی و به صحن علنی مجلس ارائه کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: لایحه مدیریت سوانح کشور باید طوری بررسی شود که نظر موافق دولت و مجلس درباره آن اخذ شده باشد.

کاتب همچنین افزایش هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی در مواقع بروز سوانح، تصمیم‌گیری سریع درون کشور برای مقابله با این رخدادهای طبیعی و نیز پرداخت سریع خسارت‌های وارده به شهرستان‌ها، روستاها و مناطق محروم را در بررسی لایحه مدیریت سوانح کشور حائز اهمیت دانست.

وی اضافه کرد: مراحل تحویل لایحه دائمی تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور پایان یافته که از دولت می‌خواهیم این لایحه را به همراه لایحه مدیریت سوانح کشور ادغام و به همراه پیشنهادات اعضای کمیسیون عمران، به مجلس ارائه کند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس یکی از عواملی که باعث افزایش خسارت مالی و جانی در روستاها می‌شود را عدم اطلاع‌رسانی به موقع به مردم دانست و خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که طبق قانون سازمان هواشناسی و سازمان صداوسیما، متولی اطلاع‌رسانی در این زمینه هستند که در لایحه جامع نیز باید تکلیف معینی برای این دستگاه‌ها مشخص شود.

نظر شما