شناسهٔ خبر: 136693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس جمهور برزیل: استعفا نخواهم کرد؛ اگر می‌توانید برکنارم کنید

دیلما رئیس جمهور برزیل که به خاطر رسوایی فساد مالی با افزایش فشارها برای استعفا روبرو است، با درخواست مخالفان برای کناره گیری از قدرت مخالفت کرده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، میشل تمر رئیس جمهور برزیل که با رسوایی فساد مالی گسترده ای روبرو شده است، در سخنانی تاکید کرد: استعفا نخواهم کرد. اگر می توانید من را برکنار کنید.

وی در ادامه تصریح کرد: حتی اگر از سوی دادگاه رسما محکوم شوم، بازهم حاضر به استعفا نخواهم بود.

رسوایی های مربوط به فساد مالی سیاستمداران برزیلی در سه سال اخیر ادامه داشته و هفته گذشته نیز رئیس جمهور برزیل به پرداخت رشوه به یک نماینده پارلمان که اکنون در زندان به سر می برد، متهم شده است.

رسوایی مالی میشل تمر، ائتلاف سیاسی وی در پارلمان را در آستانه فروپاشی قرار داده است. بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین طی سال های اخیر با رکود بی سابقه و مشکلات سیاسی و اقتصادی بزرگی روبرو بوده است.

این در حالی است که روز یکشنبه تظاهرات در شهرهای سائوپائولو و ریودو ژانیرو برگزار شده و هزاران نفر از معترضان با سردادن شعارهایی خواستار استعفای میشل تمر شده‌اند. البته این اعتراضات در مقایسه با تظاهرات گسترده‌ای که در سال ۲۰۱۶ برای استیضاح دیلما روسف رئیس جمهور قبلی برزیل برگزار شده، هنوز کوچک است.

برخی احزاب سیاسی برزیل قصد دارند طرح استیضاح رئیس جمهور را به کنگره ارائه دهند. تنش های سیاسی در برزیل طی روزهای گذشته موجب افت ارزش سهام و پول ملی این کشور شده است.

نظر شما