شناسهٔ خبر: 136685 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ذوالنور:

نتیجه گزارش ۶ ماهه دوم؛ تحریم های برجامی هنوز باقی است

ذوالنور43 رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی گفت: مستندات در گزارش وزارت خارجه، متن برجام و صحنه عملی اثبات شده است که تحریم های برجامی برداشته نشده و بخش زیادی از این تحریم ها باقی است.

به گزارش «نماینده» مجتبی ذوالنور از تدوین گزارش شش ماهه دوم مجلس از روند اجرای برجام در کمیته هسته ای خبر داد و اظهار داشت: در گزارش سه ماهه چهارم و پنجم اجرای برجام از سوی وزارت خارجه تاکید کرده بود که همه تحریم های برجامی برداشته شده است.

وی تصریح کرد: مستندا در گزارش وزارت خارجه، متن برجام و در صحنه عملی اثبات شده است که تحریم های برجامی برداشته نشده و بخش زیادی از این تحریم ها باقی است که این موضوع در گزارش شش ماهه دوم اجرای برجام به صورت مستند ذکر شده است.

ذوالنور همچنین از ارائه یک نسخه از گزارش کمیسیون امنیت ملی از اجرای برجام به وزارت خارجه جهت بررسی خبر داد و گفت: وزارت خارجه تاکنون اعتراضی به این گزارش نداشته است و مطلبی ارائه نکرده است.

رئیس کمیته هسته ای مجلس اظهار داشت: یک نسخه از گزارش هم به سازمان انرژی اتمی ارائه شده که سازمان نکاتی را در خصوص آن ارائه داد که مربوط به عملکرد ۶ ماهه سوم اجرای برجام بود و مقرر شد در گزارش بعدی کمیسیون ذکر شود.

وی یاد آور شد: گزارش کمیسیون امنیت ملی از اجرای برجام در ۶ ماهه دوم آماده است و پس از بررسی در کمیسیون امنیت ملی، در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

به گزارش مهر، گزارش ۶ ماهه اول اجرای برجام آذر ماه سال گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد. در این گزارش بر عدم اجرای کامل برجام و باقی ماندن تحریم ها تاکید شده و فهرستی از موارد نقض برجام ذکر شده بود که عبارت است از:

. تحریم ۱۱ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی در تاریخ ۲۷ دی ماه نود و چهار یعنی در روز دوم اجرایی شدن برجام؛

تصویب و اجرای قانون موسوم به ویزا که در دسامبر سال گذشته میلادی در کنگره آمریکا تصویب شد که بر اساس این طرح شهروندان ۳۸ کشوری که برای ورود به آمریکا از معافیت ویزای آمریکا برخوردارند اگر از ماه مارس سال ۲۰۱۱ به بعد به ۴ کشور ایران، عراق، سوریه و سودان سفر کرده باشند، ملزم به دریافت روادید برای ورود به این کشور هستند

دستبرد دو میلیارد دلاری آمریکایی‌ها به اموال ایران

امضای وضعیت اضطراری علیه ایران توسط اوباما

مصادره ۸.۲ میلیون دلاری

محرومیت ایران از مبادله مالی با دلار

تحریم‌های ایران به واسطه توانمندی دفاعی

بهانه‌های حقوق بشری

تأخیر در صدور مجوز خرید هواپیما (بوئینگ و ایرباس) که این ممانعت و تأخیر کاملاً بر خلاف متن صریح برجام است.

استمرار تحریم همکاری بانک‌های بزرگ دنیا با ایران با وجود رفع ظاهری تحریم‌های بانکی بر اساس برجام.

نظر شما