شناسهٔ خبر: 136622 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دستیاران ترامپ: رهبر عالیقدر جمهوری اسلامی ایران تعیین‌کننده سیاست‌های ایران است

رهبری دستیاران ترامپ معتقدند که سیاست‌های ایران در منطقه پس از توافق هسته‌ای این کشور با گروه موسوم به ۱+۵ تغییری نکرده است. آنها معتقدند که رهبر عالیقدر جمهوری اسلامی ایران است که تعیین‌کننده چنین سیاست‌هایی است.

به گزارش «نماینده» روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال روز یکشنبه در گزارشی نوشته پیروزی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران احتمالاً موجب اختلافاتی میان دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با اروپا بر سر سیاست‌گذاری آتی در قبال ایران خواهد شد.

مطابق این گزارش، در حالی که مقام‌های اروپایی از پیروزی روحانی در انتخابات ایران استقبال کرده‌اند ترامپ در اجلاس سران کشورهای عربی و مسلمان از جامعه بین‌المللی خواست با تلاش‌های جدید برای کاستن از نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه همراه شوند.

ترامپ در اظهاراتش در این اجلاس، دولت مورد انتخاب مردم ایران را به رسمیت نشناخت و در اظهاراتی مداخله‌جویانه، سخنانی را بر سر زبان آورد که نشان می‌داد براندازی نظام حاکم در ایران خواست اوست.

وی گفت: «تا زمانی که نظام ایران تمایل نداشته باشد در صلح مشارکت داشته باشد، تمامی ملت‌ها باید برای منزوی کردن ایران تلاش کنند و دعا کنید روزی فرا برسد که مردم ایران دولتی محق و منصف که شایسته‌شان است داشته باشند.»

مقام‌های کشورهای اروپایی، از سوی دیگر امیدوارند که روحانی از دوران چهار ساله حضورش در قدرت برای تغییر سیاست‌های کشورش در سوریه، عراق و یمن استفاده کند. این در حالی است که تعداد انگشت‌شماری از دستیاران ترامپ امیدوارند که او بتواند چنین تغییراتی ایجاد کند.

دستیاران ترامپ معتقدند که سیاست‌های ایران در منطقه پس از توافق هسته‌ای این کشور با گروه موسوم به ۱+۵ تغییری نکرده است. آنها معتقدند که رهبر عالیقدر جمهوری اسلامی ایران است که تعیین‌کننده چنین سیاست‌هایی است.

نظر شما