شناسهٔ خبر: 136621 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

گفت‌وگوی «نماینده» با «ابوالفضل حسن‌بیگی» نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

شور مردم برای انتخابات، دشمن را لال کرد

حسن بیگی نمایندۀ مردم دامغان گفت: «در انتخابات نیز همیشه مردم حرف اول را می‌زنند و هیچ‌گاه به صحبت‌های دشمنان کشور توجهی نکرده‌اند؛ همین شور و شوق حضور در انتخابات موجب شده است دشمنان کشور لال شوند.»

هفته نامه «نماینده» / «ابوالفضل حسن‌بیگی» نمایندۀ مردم دامغان با اشاره به برگزاری توأم با امنیت انتخابات اظهار داشت: «به فضل پروردگار در منطقۀ خاورمیانه یکی از کشورهایی که با الگوی جدید به دنیا اعلام کرد می‌تواند حکومت مردم بر مردم بر مبنای قوانین الهی داشته باشد، ایران بود و طی ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که جمهوری اسلامی به این آرمان رسیده است و به‌صورت میانگین هر سال یک انتخابات در کشور انجام شده است.»

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با یادآوری تحت سلطۀ آمریکا بودن ایران قبل از انقلاب گفت: «علی‌رغم اینکه ایران تحت سلطۀ آمریکا بود و در بلوک غرب قرار داشت، اما ملت ایران با عزت و سربلندی انقلاب خود را به پیروزی رساندند. قانون اساسی را تصویب کرده و عملاً به دنیا اعلام کردند که از استقلال و آزادی برخورداریم. جمهوری اسلامی احکامش را از اسلام گرفته و جمهوریت خود را از رأی مردم. درواقع امروز دنیا خلع سلاح است و جمهوری اسلامی نشان داد می‌تواند انتخابات‌ها را به صورت سالم برگزار کند و مردم نظاره‌گر برگزاری انتخاباتی سالم بودند.»

حسن‌بیگی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها «در دهۀ گذشته برای زیرسؤال بردن حرکت نظام، انجام کودتای سبز، تغییر در حکومت اسلامی و تحت سلطه بردن مردم تلاش کردند» خاطرنشان کرد: «ملت ایران هم از این آزمون‌ها موفق بیرون آمدند و به قانون اساسی پایبند بودند که در نهایت جریان سبز مجبور به عقب‌نشینی شد.»

نمایندۀ مردم دامغان با یادآوری تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «متأسفانه شاهد بودیم بعضی کاندیداها ـ هرچند خودشان خونی از رضاشاه در رگ‌هایشان دارند! ـ اما کلماتی را به زبان می‌آوردند که آزادی را زیرسؤال ببرند؛ البته یک انسان آزاده کلمات سخیف و جملات مضحک را برای رأی‌آوری به زبان نمی‌آورد و عباراتی که فقط خوراک موساد و سیا باشد را استفاده نمی‌کند.»

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: «با وجود برخی بداخلاقی‌ها در انتخابات و در مناظرات، مردم شاهد و ناظر همۀ موارد بودند و با تیزبینی حق و باطل و راست و دروغ را تشخیص دادند. کسانی گاهاً قدرت دفاعی ما را در برابر دنیا ضعیف نشان دادند، برای اینکه اعلام کنند من پهلوانی بودم روی کره زمین و به غیر از ما کسی نبوده که بتواند حق مردم را بگیرد و در موضوع برجام موفقیت داشته باشد.»

حسن‌بیگی افزود: «با همۀ این اوصاف حضور مردم نشان داد در عرصۀ انتخابات مردم از ما مسئولین فهیم‌تر هستند و هم قدرت تحلیل بالاتری دارند و هم به مسائلی که ممکن است ما کلی نگاه کنیم ریز می‌شوند؛ مردم به این مسئله آگاهند که ما برای چه چیزی انقلاب کردیم و زیر بار ذلت نمی‌روند.»

نمایندۀ مردم دامغان با «معجزه» توصیف کردن امنیت در ایران توضیح داد: «مردم ایران می‌دانند که در این دنیای پرتلاطم که در مسکو، آلمان، انگلیس و ... تروریست‌ها فعال هستند، نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته برای ملت این آسایش و آرامش را به‌وجود بیاورد، آن هم با ۱۵ کشوری که در اطراف ایران قرار دارند و به نوعی اینها زیر سلطۀ استکبار جهانی است و بعضی از سرزمین‌ها خالی از نیروی امنیتی و نظامی است و از آن طریق می‌توانند به نظام جمهوری اسلامی حمله کنند.»

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه یادآور شد: «خداوند به سربازان و ملت ما کمک کرده تا چشم دشمن را کور کنیم. زیرا عملکرد ملت ایران در چارچوب قوانین الهی است. اگر در جایی مشکلاتی هم می‌بینیم باید گفت ناسپاسی و چرخش برخی مسئولین است که موجب بروز ناهنجاری‌ها در کشور می‌شود.»

حسن‌بیگی معتقد است: «با وجود تمام دشمنی‌هایی که آمریکا و اسرائیل داشته و دارند در چنین مقاطعی ملت ما آنگونه منسجم هستند که نمی‌توانند در مردم نفوذ کنند، حتی در اقلیت‌های مذهبی. مشاهده می‌کنید که کردستان عراق، کردستان سوریه، کردستان ترکیه ناامنی‌هایی دارند اما کردهای ایران مخصوصاً نمایندگان عزیزان که در مجلس هستند بیان می‌کنند که ما به ایرانی بودن خودمان افتخار می‌کنیم.»

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: «مردم ایران نشان داده‌اند که هر زمان کشور نیاز به خون داشته باشد در صف مقدم نبرد حاضر شده‌اند، وقتی خطری حرمین را تهدید می‌کند مردم ما پیشقدم در دفاع می‌شوند؛ چگونه ممکن است چنین مردمی پای صندوق رأی حاضر نشوند. مردم در مواقع حساس احساس تکلیف کرده و با قدرت در صحنه حاضر می‌شوند.»

نمایندۀ مردم دامغان با بیان خاطره‌ای از روز انتخابات تصریح کرد: «در این دوره از انتخابات هم مردم ایران این مطلب را استنباط کردند که مقبولیت و مشروعیت و شکوه نظام در این است که پای صندوق‌های رأی بیایند. حتی من با کشاورزان حوزۀ انتخابیه‌ام که صحبت کردم گفتند با وجود اینکه زمان آبیاری باغات بوده، اما برای شرکت در انتخابات کار خود را رها کردند چون حضور در پای صندوق‌های رأی را وظیفۀ شرعی خود می‌دانند.»

حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: «مردم در زمینۀ فتنه نیز هوشیار هستند و اساساً نیازی نیست ما برای آنها سخنرانی کنیم، حتی ما گاهی باید پای صحبت‌های مردم بنشینیم و به شخص من تذکراتی را یادآور می‌شوند که مراقب باشیم. همانطور که رهبری معظم در سخنرانی اخیر خود فرمودند، عظمت، بزرگی و جایگاه مردم ایران آنقدر بالاست که اهمیت نداره چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود. هر کس رئیس‌جمهور شود در چارچوب قانون در جایگاه خودش نسبت به مردم بزرگ ایران جایگاه کوچکی دارد، هر چند آن فرد از شما مشروعیت می‌گیرد.»

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی معتقد است: «ملت ایران در دستیابی به تکنولوژی هیچ چیزی از مردم کشورهای پیشرفته کم ندارند و ما ابرقدرت اسلامی هستیم. ایران مدینۀ فاضلۀ کشورهای اسلامی است؛ بنابراین قدرت مردم ایران را نباید نادیده گرفت.»

نمایندۀ دامغان دیگر مؤلفۀ قدرت ایران را رهبری نظام دانست و گفت: «امروز ۲۲۲ کشور عضو سازمان ملل همواره اعلام می‌کنند که رهبری ایران بی‌نظیر و بی‌بدیل است. ایشان در هیچ شرایطی دست از استراتژی و آرمان‌های انقلاب دست بر نداشته و روز به روز کشور را قدرتمندتر می‌سازد.»

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: «در مقطعی در جلسۀ کمیسیون به شخص وزیر امور خارجه انتقاد کردم که شما برای اینکه همۀ پیروزی‌ها را مصادره کنید فراموش کردید که چه وظیفه‌ای دارید و نسبت به ۳ مؤلفۀ اصلی امنیت ایران یعنی قدرت دفاعی، حضور مردم و نقش بی‌نظیر رهبری جفا کرده‌اید.»

نمایندۀ مردم دامغان در پایان گفت: «در انتخابات نیز همیشه مردم حرف اول را می‌زنند و هیچ‌گاه به صحبت‌های دشمنان کشور توجهی نکرده‌اند؛ همین شور و شوق حضور در انتخابات موجب شده است دشمنان کشور لال شوند.»

نظر شما