شناسهٔ خبر: 136610 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آمریکا در مورد فراخوان رفع عیب خودروهای هیوندای و کیا تحقیق می‌کند

تصاویر هیوندای جنسیس شاسی بلند رگولاتورهای بخش ایمنی آمریکا یک تحقیق رسمی را در مورد فراخوان حدود ۱.۷ میلیون دستگاه خودروی تولیدی توسط شرکت های هیوندای موتور و کیا موتور به دلیل وجود ایراد در سیستم موتور آنها آغار کرده اند.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، بر اساس گزارش های منتشر شده، رگولاتورهای بخش ایمنی آمریکا یک تحقیق رسمی را در مورد فراخوان حدود ۱.۷ میلیون دستگاه خودروی تولیدی توسط شرکت های هیوندای موتور و کیا موتور به دلیل وجود ایراد در سیستم موتور آنها آغاز کرده اند.

یک منبع کره ای سال گذشته نگرانی هایی را به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا گزارش داد که بر اساس آن مناسب بودن زمان ۳ نوبت فراخوان اعلام شده در آمریکا و اینکه آیا این فراخوان ها شامل همه خودروهای معیوب بوده اند یا نه مورد تحقیق قرار خواهد گرفت.

اگر اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا به این نتیجه برسد که فراخوان های انجام شده به درستی انجام نشده اند، ممکن است شرکت های خودروسازی کره ای جریمه شوند.

سخنگوی شرکت هیوندای در سئول گفت، شرکت «فراخوان ها را بر اساس مقررات و رویه های دولت آمریکا انجام داده» و «به صورت صادقانه» در جریان تحقیقات همکاری خواهد کرد. در سال ۲۰۱۵ میلادی، شرکت هویندای ۴۷۰ هزار دستگاه خودروی سوناتای سدان آمریکایی را فراخوان کرد و اعلام نمود که ایراد در سیستم موتور موجب توقف خودرو و افزایش ریسک تصادف می شود. در آن زمان، شرکت کیا، از شرکت های زیرمجموعه هیوندای خودروهای خود را که از همان موتورهای «تتا ۲» معیوب استفاده می کردند، فراخوان نکرد.

کیم گوانگ هو، که در آن زمان در شرکت هیوندای مهندس بود، در اوت ۲۰۱۶ به واشنگتن سفر کرد تا به مقامات اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا بگوید که این شرکت ها باید خودروهای بیشتری را به خاطر عیب در سیستم موتور فراخوان می کردند. وی همچنین چند مورد خطای ایمنی ادعایی را به مقامات آمریکایی و کره ای گزارش داده است.

بر اساس اعلام اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا، در ۳۱ مارس، شرکت هیوندای دامنه فراخوان اولیه خودروهایش در بازار آمریکا را به ۵۷۲ هزار دستگاه سوناتا و سانتافه اسپورت که دارای موتورهای مدل «تتا ۲» بودند گسترش داده است. در همان روز، شرکت کیا نیز برای ۶۱۸ هزار و ۱۶۰ دستگاه خودروی اپتیما، سورنتو و اسپورتیج که از همان نوع موتورها استفاده می کردند فراخوان رفع عیب صادر کرده است.

این فراخوان که در کشورهای کانادا و کره جنوبی نیز انجام شده، هزینه ای ۳۲۲.۴۰ میلیون دلاری داشته است.

نظر شما