شناسهٔ خبر: 136522 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سفره مردم کوچک‌تر شد/دولت به اقتصاد خرد بی‌توجه است

بازار شب عید یک اقتصاددان با بیان اینکه در دولت یازدهم سفره مردم کوچک‌تر و امرار معاش برای آنان سخت‌تر شده است، گفت:رویکرد تیم اقتصادی دولت، کلان نگری است و به مسائل خرد بی توجه هستند.

به گزارش «نماینده» محسن زایندهوضعیت اقتصادی خانوار را در دولت یازدهم  نابسامان عنوان کرد و اظهارداشت: علی رغم اینکه آمار اقتصاد کلان علامت‌های ظاهرا مثبتی نشان می‌دهد اما دولتمردان باید ابتدا مسائل اقتصاد خرد را مدنظر قرار دهند و بعد به موضوعات کلان بپردازند.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد خرد نه تنها شرایط بهتر نشده حتی نسبت به دوره‌های گذشته اوضاع بدتر هم شده است و ما شاهد کوچک‌تر شدن سفره مردم هستیم و امرار معاش آنان تحت تأثیر قرار گرفته است، در این زمینه یک تحقیق میدانی انجام شده که آمار و اطلاعات حاصل از آن به خوبی این موضوع را تأیید می‌کند.

این استاد دانشگاه درباره اینکه در صورت ادامه کار دولت فعلی تا سال ۱۴۰۰، اوضاع اقتصادی ایران به چه شکل خواهد بود؟ گفت: اگر قرار باشد این دولت به کار خود ادامه دهد باید ساختار اقتصادی کشور را از حالت کلان نگر خارج سازد و روی بودجه خانوار و مسائل خرد کار کند.

زاینده رودی تغییر ساختار در حوزه اقتصادی را ضروری عنوان کرد و افزود: با رویکرد کلان نگری فعلی تیم اقتصادی دولت، انجام این کار چندان آسان به نظر نمی‌رسد.

این کارشناس ارشد اقتصادی تغییر در سطح زندگی مردم و توجه به رفتارهای عقلایی را از جمله شروط لازم برای ایجاد تحول در ساختار اقتصادی دانست.  

نظر شما