شناسهٔ خبر: 136510 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

طلایی:

افزایش سهم بانوان از فضاهای ورزشی در شورای پنجم

طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی ۱۰ سال گذشته در شهر تهران توجه ویژه ای به افزایش مجموعه های ورزشی ویژه بانوان شده است و این امر با تصویب شورای پنجم به مراتب افزایش خواهد یافت.

به گزارش «نماینده» مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همایش بانوان شهر تهران که در سالن همایش کوثر برگزار شد، گفت: بانوان اعم از بانوان، همسران شهدا و مادران شهدا سهم ویژه ای در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی دارند.

وی افزود: اگر هم اینک ما در کنار هم می نشینیم و به راحتی سخن می گوییم، مدیون این همسران، مادران و فرزندان شهدایی هستیم که از خودگذشتگی و مجاهدت کردند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه هیچ گاه نباید سهم و نقش بانوان را در کشور نادیده بگیریم، بیان کرد: اگر نگاه ابزاری به زنان وجود دارد، این بر می گردد به عملکرد ضعیف مسئولان در کشور، چرا که در اسلام بالاترین نقش و جایگاه برای بانوان دیده شده است.

عضو لیست خدمت ادامه داد: در تمامی جوامع و حتی در کشور ما حقوق بانوان به درستی در نظر گرفته نمی شود و حقوق بانوان به این شکلی که مشاهده می شود مورد پذیرش نیست. رعایت حقوق بانوان آن است که زنان با امنیت، آرامش و آسایش حضور فعالی را در حوزه های اجتماعی داشته باشند و متناسب با شرایط خود در جامعه فعالیت کنند.

طلایی در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه سهم زنان طی ۴۰ سال گذشته و پس از انقلاب اسلامی بیش از ۱۰۰ برابر افزایش یافته است خاطرنشان کرد: هم اکنون بالغ بر ۵۰ درصد صندلی های دانشگاه های کشور را بانوان به خود اختصاص داده اند و باید در آینده سهم بیشتری را برای آن ها در نظر بگیریم.

نایب رئیس شورای شهر تهران در خصوص برگزاری دو انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت ماه اظهارکرد: باید حضور حداکثری را در این انتخابات داشته باشیم و از همه دعوت کنیم که در این انتخابات حضور یابند.

وی انتخابات را تضمین کننده امنیت کشور دانست و گفت: مردم در شرایط نامساعد اقتصادی، گرانی و تورم قرار دارند اما هیچ کدام از اینها دلیل نمی شود که برای تعیین حق خود در پای صندوق های رای نیایند. باید با حضور در پای صندوق های رای افراد شایسته را برای اداره امور شهر و کشور انتخاب کنیم.

عضو لیست خدمت با اشاره به ویژگی های فرد اصلح برای تصدی پست ریاست جهموری و شوراها خاطرنشان کرد: باید بگردیم و از بین گزینه ها افرادی که پاکدست، کارآمد و دغدغه خدمت دارند را انتخاب کنیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش بانوان اظهارکرد: خوشبختانه طی ۱۰ سال گذشته، توجه ویژه ای به ورزش همگانی که حقوق شهروندان و از جمله بانوان است شده و بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ ایستگاه ورزشی، ۷۰ ورزشگاه اختصاصی بانوان و چندین پردیس ویژه برای ورزش بانوان احداث شده است.

وی اظهار امیدواری کرد در دوره بعدی شورای شهر، سهم بانوان که یک دوم از جامعه را تشکیل می دهند به مراتب بیشتر از شرایط فعلی باشد و خدمات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی ارائه شده به آنها بیشتر شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: آنچه که امروز گرفتار آن هستیم ناشی از بی تدبیری است و افرادی که اموال چندین هزار میلیاردی دارند قطعا دغدغه خدمت و رسیدگی به وضعیت مردم و محرومان را ندارند و باید با انتخابات صحیح فردی اصلح را برای اداره امور کشور برگزینیم.
 
طلایی تصریح کرد: برای بهبود شرایط و بهتر شدن آینده کشور جز تغییر در امور کشور چاره ای نداریم و باید فردی شایسته، متعهد، مردمی و دلسوز برای اداره امور کشور انتخاب شود که از بین گزینه های فعلی می توان به حجت الاسلام رئیسی اعتماد کرد.

طلایی به کاندیداهای لیست خدمت در انتخابات آتی شورای شهر تهران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دست اندرکاران تهیه لیست خدمت تلاش کردند افرادی با تجربه، کارآمد و پاکدست را در لیست قرار دهند ضمن اینکه این افراد نگاه سیاسی به مسائل نداشته و ندارند و تنها جمعی از نیروهای انقلابی هستند و امیدوار هستیم در ۲۹ اردیبهشت ماه، با حضور حداکثری مردم افراد اشاره شده انتخاب شوند.

نظر شما