شناسهٔ خبر: 136500 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

در مناظره دانشگاه شهید رجایی مطرح شد

رسولی: «رئیسی» و «قالیباف» هر دو یک نفر و در یک مسیرند/ مدرسی: ما بهترین عملکرد را در فاجعه منا داشته‌ایم!

مناظره رسولی-مدرسی رسولی با بیان اینکه امروز موضوع اصلی کشور، خانواده ها و جوانان موضوع بیکاری است، تصریح کرد: سوال ما این است که دولت در این ۴ سال چه کاری برای رفع مشکل بیکاری و معیشت مردم کرده. واقعیت این است که دولت امروز دستش خالی است .

به گزارش «نماینده» رسولی، مدیرمسئول هفته نامه نماینده در مناظره با مدرسی، فعال رسانه ای حامی دولت که توسط تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی برگزار شد، گفت: سوال ما این است که چرا پوپولیسم برای احمدی نژاد بد بود ولی برای روحانی این گونه نیست؛ به گونه ای که در ماه های پایانی انتخابات به فکر افتتاح های نمایشی افتادند و طی سه روز باقی مانده به اسفند سال ۹۵ تا ۱۳ فروردین رئیس جمهور ۶۰ پروژه را افتتاح کرد.

وی با بیان اینکه من هم موافقم که کاندیدا نباید در روزهای پایانی انتخابات مردم را فریب دهند، اضافه کرد: چرا باید یارانه عده ای را قطع کنند و بعد شب انتخابات پیامک بدهند یارانه شان وصل شده؛ آیا این فریب دادن مردم نیست.

رسولی با بیان اینکه من هم به مانند آقای مدرسی معتقدم برجام سدها را شکست، تصریح کرد: رهاورد برجام چه بود؟ آیا طبق وعده روحانی هم چرخ کارخانه ها و هم چرخ سانتریفیوژها چرخیده است؟

مدیرمسئول هفته نامه نماینده با بیان اینکه روحانی جنگ هراسی می کند که رای بیاورد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم تکلیف جنگ را در صحنه روشن می کنند، بنابر این کی قرار بوده روحانی سایه جنگ را از سر کشور بردارد. اصلا مگر قرار بوده جنگ شود. باید به یاد بیاوریم که روحانی خودش می گفت می خواهم مذاکره کنم که هم چرخ سانتریفیوژها و هم معیشت مردم بچرخد.

وی در پاسخ به این ادعای مدرسی که اصلاح طلبان به خاطر حفظ منافع ملی در انتخابات شرکت نمی کنند ،تصریح کرد: آیا شما جهانگیری و مناظره ها را نمی بینید؛ مگر او به صراحت نگفت من نماینده اصلاح طلبان هستم.

رسولی با اشاره به اینکه هم مردم و هم نیروهای مردمی جبهه انقلاب اسلامی پشت سر حجت الاسلام رئیسی جمع شده اند، اضافه کرد: بین رئیسی و قالیباف هیچ فرقی نیست؛ هر دو یک نفر هستند. توصیه من این است که عملکرد آقای رئیسی را در این یک سالی که در آستان قدس بوده اند بررسی کنید تا ببینید چه توانمندی هایی را در حوزه های اقتصادی و مدیریتی داشته است.  

مدیرمسئول هفته نامه نماینده با اشاره به اینکه امروز باید به کسی رای دهیم که از قوه عقل خود استفاده کند، افزود: رئیسی طی مدتی که در آستان قدس بوده از تمام سلایق استفاده کرده و در واقع باید بگوییم رئیسی و قالیباف هر دو یک نفر و در یک مسیر و در جهت رفع مشکلات مردم تلاش می کنند و برنامه آنها با حساب و کتاب است.

وی گفت: سوال ما این است که از ۸۰ هزار میلیارد درآمد هدفمند سازی یارانه  ۳۶ هزار میلیارد آن به یارانه اختصاص می یابد؛ اما باید بگویم دولت مابقی درآمد هدفمندی را چه کرده است؟

رسولی در پاسخ به موضوع مطرح شده در خصوص نامشخص بودن عملکرد رئیسی در قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه یک رئیس دارد. باید خودش پاسخگو باشد؛ البته ما منکر این نیستیم این قوه اشکالاتی دارد، ولی اینکه اقای مدرسی می گویند غذاهای توزیع شده متعلق به استان قدس بوده، این یک تهمت است و برای او بار مالی دارد. من می گویم شما بروید حومه مشهد را ببینید تا متوجه شوید که رئیسی چه تحولی در این مناطق به وجود آورده است.

مدیرمسئول هفته نامه نماینده با بیان اینکه ممکن است کسانی از دور و بری های احمدی نژاد به زندان هم رفته باشند، اما آیا همه کسانی که اطراف آقای روحانی هستند پاک و مطهر هستند، افزود: حرف ما این است که آقای روحانی بیشتر از این توانایی ندارد و دیگر نباید در صحنه باقی بماند. واقعیت این است که روحانی برنامه ای ندارد و امروز شاهدیم که دوباره یک وعده صد روزه داده است.

وی با بیان اینکه امروز موضوع اصلی کشور، خانواده ها و جوانان موضوع بیکاری است، تصریح کرد: سوال ما این است که دولت در این ۴ سال چه کاری برای رفع مشکل بیکاری و معیشت مردم کرده. واقعیت این است که دولت امروز دستش خالی است .

رسولی با بیان اینکه آقایان امروز به کسانی که در ستاد رئیسی هستند ایراد وارد می کنند، افزود: نیکزاد یکی از کسانی است که مسکن مهر را ایجاد کرد؛ کسی را که حتی یک اتاق از خود نداشت صاحب خانه کرد، اما سوال ما این است آیا شما توانستید که مردم را صاحب خانه کنید؟  

مدیرمسئول هفته نامه نماینده با تاکید براینکه باید از همه توان و نیروها برای اداره کشور استفاده کنیم به گونه ای که اگر نیرویی هم متعلق به هاشمی بود ولی عملکردش مناسب است از او استفاده شود، تصریح کرد: دو قطبی ما مشکلات مردم هستند.

وی گفت: آقای مدرسی مدعی می شوند که قالیباف برای اشتغال چه کرده است؛ اما پاسخ ما این است مگر کار شهردار درست کردن شغل است؟ در مورد روحانی می گوییم کسی که نمی تواند شعارها و وعدهای خود را عملی کند، باید از او خداحافظی کرد.

رسولی با اشاره به ضعف نمایندگان لیست امید در مجلس تصریح کرد: بیش از یک سال است که مجلس فعالیت خود را آغاز کرده؛ اما سوال این است که عارف یک بار هم میکروفون خود را باز کرده تا حرفی به زبان بیاورد.

که در این هنگام یکی از دانشجویان گفت که یک بار این کار را انجام داده است.

مدیرمسئول هفته نامه نماینده با اشاره به اینکه کسانی را در لیست امید قرار دادند که در سابقه آنها چیزی جز مدیریت یک مدرسه وجود نداشته، تصریح کرد: می گویند که موضوع عربستان به خاطر تخریب دولت یازدهم توسط منتقدین مطرح شده است، اما واقعیت این است که نخستین بار آقای جهانگیری این موضوع عربستان و فاجعه منا را مطرح کرد؛ البته من خوشحال هستم که مدرسی حج خود را به سلامت انجام داد، اما بدانید دوست من عمار انصاری با سه فرزندش در این فاجعه گرفتار شد و هنوز برنگشته است.

وی با بیان اینکه آقایان رگ گردنشان برای برخی ها بیرون می زند، ولی در برابر جنایت های عربستان و عریان کردن زنان در گرجستان بی تفاوتند، تصریح کرد: تاریخ نشان می دهد چه کسانی به سفارت عربستان حمله کردند و چرا این کار را انجام دادند؟

رسولی با اشاره به اینکه دو قطبی ما دو قطبی بیکاری و شغل و دو قطبی سفره خالی و سفره پر و سفره ای است که مال بقیه را می دزدند، افزود: مصداق این دزدی اختلاف رخ داده در صندوق ذخیره فرهنگیان است؛ اما صدای آن را در نمی آورند. آقایان به اسم یک کارتن خواب صد میلیارد تومان پول برده اند و حالا که این کارتن خواب را گرفته اند، می گویند پول کجا رفته است؟

مدیرمسئول هفته نامه نماینده تصریح کرد: واقعیت این است که امروز ۴ درصد از مردم پول مردم را می خورند و گردنشان کلفت تر می شود. در مقابل ۹۶ درصد مردم دغدغه اشتغال فرزندان و معیشت خود را دارند.

وی با بیان اینکه امروز دغدغه معلم و شهروند این است که شرمنده خانواده خود نشود، گفت: اگر احساس می کنید وضع معیشت خوب شده، به روحانی رای دهید، ولی بعد دوباره تحصن نکنید.

رسولی با بیان اینکه اگر عملکرد دولت خوب بوده پس چرا رقیب هراسی می کند، اضافه کرد: اگر هزینه های دولت روحانی کاهش یابد و باندهای قدرت وزرا نیز تعطیل شود، می توان علاوه بر سه دهک اول جامعه، ظرفیت دیگر دهکها را نیز بهبود بخشید. امروز شاهدیم که دو باجناق ناطق نوری در دولت هستند که هر کدام گردنش از دیگری کلفت تر است. در واقع آقای آخوندی که میکروفون خبرنگار را پرتاب می کند و شهیدی، باجناق های ناطق نوری هستند؛ بنابراین طبیعی است که  از روحانی اعلام حمایت کند.

مدیرمسئول هفته نامه نماینده با اشاره به اینکه چون رئیسی می تواند تحول ایجاد کند و چون آقایان نتوانسته اند نقطه ضعفی در عملکرد او پیدا کنند، رفته اند و پرونده اعدام های سال ۶۷ منافقین را باز کرده اند، افزود: حمایت از منافقین خجالت آور است. واقعیت این است اگر رئیسی رئیس جمهور شود، از منابع موجود بهره برداری می کند و از طرفی دست چپاولگران بیت المال و اطرافیان رئیس جمهور را کوتاه کرده و در مقابل به مردم خدمت می کند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ چیزی از این دولت ندیده ایم، اظهار کرد: دور تا دور رئیس جمهور را نیروهای امنیتی گرفته اند.

رسولی گفت: به کسی رای دهید که می تواند در کشور تحول ایجاد کند؛ ولی اگر می خواهید تابع وضع موجود باشید که هیچ، چون نتیجه عملکرد روحانی پس از گذشت ۴ سال برای همه مشخص است.

مدیرمسئول هفته نامه نماینده با اشاره به اینکه دولت برای حقوق شهروندی وقت زیادی گذاشت و در این منشور به حق مسکن، اشتغال و رفاه تاکید کرد، افزود: واقعیت این است که هیچ کدام از مسائل مطرح شده در منشور حقوق شهروندی محقق نشده است.

وی با بیان اینکه مردم در ۲۹ اردیبهشت می آیند که روحانی را به دلیل عملکرد ضعیفش بدرقه کنند، تصریح کرد: مردم ما به دنبال یک رفاه نسبی و آرامش هستند که شرمنده خانواده خود نشوند.

مدرسی، فعال رسانه‌ای حامی دولت نیز در این مناظره در دفاع از توافق هسته ای و برجام گفت: زمانی که گفت و گو صورت می گیرد، سایه جنگ و تنش برداشته می شود؛ در واقع وقتی که پای مذاکره می رویم ابزار جنگ را از دست طرف مقابل می گیریم و با این حال روحانی در مذاکرات هسته ای فضا را از دست امریکا، اسرائیل و وهابیت گرفت.

وی گفت : اصلاح طلبان براساس منافع ملی عمل می کنند. حرف ما این است که مگر اصلاح طلبان نمی توانستند در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا داشته باشند، ولی این کار را نکرده اند؟

فعال رسانه ای حامی دولت با بیان اینکه قطعا مردم به این دولت رای داده اند تا جلوی جنگ و خشونتی که قدرت های جهانی به دنبال آن هستند را بگیرند اضافه کرد: امروز شاهدیم که فضای رسانه ای دنیا نسبت به هشت سال قبل از این دولت فرق کرده و ما توانستیم که بین قدرت های جهانی اختلاف بیندازیم. در حقیقت ما توانسته ایم که از سرمایه های ملی در جهت منافع ملی خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه من خودم شاهد فاجعه منا و هم چنین تلاش های مجموعه نظام اعم از رهبر معظم انقلاب، سازمان حج و زیارت، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سفیر کشورمان برای رسیدگی و انتقال شهدا به کشورمان بوده ام، تصریح کرد: در واقع منتقدین دولت برای عوام فریبی موضوع فاجعه منا را در آستانه انتخابات مطرح کرده اند، اما واقعیت این است که در کشورمان همه عوامل دست به دست هم دادند تا بتوانیم شهدا را به کشورمان منتقل کنیم و این در حالی است که دیگر کشورها به شهدای خود دست نیافته اند. بنابراین می توانیم بگوییم که ما به عنوان یک دولت اسلامی بهترین عملکرد را در موضوع فاجعه منا داشته ایم.

مدرسی با تاکید براینکه باید سرمایه های اجتماعی خود را در عرصه دین، فرهنگ و اقتصاد حفظ کنیم و آنها را به راحتی در زیر آماج این فضای انتخاباتی از بین نبریم، اضافه کرد: معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در بخش کتاب، درخشان ترین عملکرد را نسبت به سایر دوره های دیگر داشته است؛ البته این که چرا رهبر معظم انقلاب طی این دو سه سال به نمایشگاه کتاب نرفته اند، من اطلاع دقیقی از علت آن ندارم. 

نظر شما