شناسهٔ خبر: 136483 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اعمال فشار مدیران صندوق ذخیره به بانک سرمایه

صندوق ذخیره فرهنگیان عضو کمیسیون تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه در بحث مشخص شدن رانت‌ها و تخلفات نیاز به همراهی دستگاه قضایی و بازرسی کشور داریم، گفت: با اعمال فشار مدیران صندوق ذخیره وام‌هایی پرداخت شده است.

به گزارش «نماینده» اسدالله عباسی در رابطه با وضعیت تحقیق و تفحص از بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: ۴۷ درصد سهام بانک سرمایه مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان است و در برخی مقاطع زمانی شاهد بودیم که با اعمال فشار مدیرعامل صندوق ذخیره وام‌هایی از بانکم سرمایه دریافت شده است.

وی افزود: به عنوان مثال وامی را از بانک دریافت می‌کردند با آن ملک و زمین می خریدند و به چند برابر قیمت برای تسویه بدهی خود آن را با بانک تهاتر می‌کردند در یکی از موارد مشخص شد ۱۰۰ میلیارد وام از بانک دریافت کرده‌اند و به ازای آن وثیقه ۱۵ میلیارد تومانی گذاشته‌ بودند و با تغییر کاربری ملک قیمت آن را به ۸۰ میلیون رسانده و با بانک تهاتر کردند.

عضو کمیسیون تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در بانک سرمایه ۱۷۰۰ میلیارد تومان وثیقه وجود دارد که ارزش آن ۷۰۰ میلیارد تومان است و مدیرعامل و هیئت مدیره صندوق فرهنگیان نیز بانک را برای اعطای وام به افراد خاص تشویق می‌کردند.

عباسی با اشاره به اینکه هر موردی را که بررسی کردیم ردی از تخلف و سوءمدیریت در آن مشخص شد، ادامه داد: وسعت کار آنقدر زیاد است که اگر عزم و اراده‌ای از سوی مجلس و قوه قضاییه نباشد باعث می‌شود در طول ۶ ماه نتوانیم مصداق‌ها را به خوبی استخراج کنیم و نیاز داریم تا مهلت تحقیق  تفحص ۳ ماه تمدید شود در حقیقت برای مشخص شدن بخشی از رانت‌ها و تخلفات نیاز به همراهی دستگاه قضایی وجود دارد.

وی بیان کرد:‌ بخشی از اسناد را نیز پنهان می‌کنند تا به دست هیئت تحقیق و تفحص نرسد.

نظر شما