شناسهٔ خبر: 136479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کره شمالی: آزمایش موشکی با هدف حمل کلاهک‌های اتمی بزرگ انجام شد

کره شمالی 43 کره شمالی آزمایش موشکی اخیر خود را موفقیت آمیز ارزیابی کرده که هدف اصلی آن راستی آزمایی قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی در مقیاس بزرگ و سنگین بوده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، کره شمالی امروز دوشنبه اعلام کرد که یک موشک بالستیک میان برد تا دوربرد را با موفقیت آزمایش کرده است و این مساله موجب شگفتی کیم جونگ اون رهبر این کشور شده است. کره شمالی هدف اصلی از آزمایش این موشک را بررسی قابلیت حمل کلاهک های اتمی در مقیاس بزرگ و سنگین اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی آمریکا را متهم کرده است که در حال تهدید کشورهایی است که سلاح های اتمی در اختیار ندارند. وی به واشنگتن هشدار داده که درباره این واقعیت دچار اشتباه برداشت و قضاوت نشود که خاک این کشور در تیررس حملات موشکی کره شمالی قرار دارد.

کارشناسان نظامی بر این باورند که اگر موشک جدید کره شمالی در شرایط استاندارد شلیک شود، قادر خواهد بود تا مسافتی بیش از ۴ هزار کیلومتر را طی کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز اعلام کرد: شلیک این موشک با هدف راستی آزمایی قابلیت موشک های جدید بالستیک برای حمل کلاهک های بزرگ و سنگین انجام شده است.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در واکنش به شلیک موشک کره شمالی، گفت: آزمایش موشک بالستیک کره شمالی ناشی از وضعیت "پارانویا"ی رهبر این کشور بوده است.

خبرگزاری دولتی کره‌جنوبی (یونهاپ)، بامداد یکشنبه خبر آزمایش موشکی تازه کره‌شمالی را گزارش داد. ساعاتی پس از آن ستاد فرماندهی اقیانوس آرام ارتش ایالات متحده تائید کرد که کره شمالی، به پرتاب یک موشک از پرتاب‌گری در کوسانگ، اقدام کرده‌است.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که درپی آخرین آزمایش موشکی سازمان ملل شورای امنیت سازمان ملل فردا (سه‌شنبه) جلسه‌ای را تشکیل داده و به بررسی این مورد خواهد پرداخت.

نظر شما