شناسهٔ خبر: 136477 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عسگراولادی با انتقاد از واردات بی رویه:

روزبه‌روز نیازمان به خارج بیشتر می‌شود و به سمت فقر می‌رویم

اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین یکی از موانع بزرگ تولید در کشور را واردات کالاهای غیرضروری دانست و گفت: ما بدون تولید داریم به سمت فقر حرکت می کنیم و روز به روز نیازمان به خارج از کشور بیشتر می شود.

به گزارش «نماینده»، اسدالله عسگر اولادی در مصاحبه با رادیو گفت و گو تولید را رکن و محور اساسی اقتصاد هر کشور خواند و اظهار داشت: ما بدون تولید داریم به سمت فقر حرکت می کنیم و روز به روز نیازمان به خارج از کشور بیشتر می شود.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: مشکل مالی واحدهای تولیدی و نیز ورود کالاهای غیر ضروری به کشور از بزرگ ترین موانع موجود بر سر راه تولید می باشد.

ریاست اتاق بازرگانی ایران و چین راهکار پیشگیری از ورود کالاهای غیر ضروری به کشور را دیوار تعرفه دانست و دولت را برای فراهم کردن چنین بستری به همکاری فراخواند.

عسگر اولادی در بخش دیگری از سخنان خود تولید برای صادرات را مهم تعریف کرد و افزود: ضروری است  این بخش را وجهه ی همت خود قرار دهیم زیرا اگر صادرات و ارز نداشته باشیم نمی توانیم مواد اولیه و ماشین آلات لازم را برای تولید فراهم کنیم.

وی ضمن اظهار گله مندی از اتاق های بازرگانی مبنی بر بی برنامگی در حل مشکلات موجود بر سر راه تولید، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه ی تجارت، اتاق های بازرگانی و نیز دولت را متولیان پی گیری رفع مشکلات موجود دانست.

ریاست اتاق بازرگانی ایران و چین، از وجود مشکلاتی که بیمه های اجتماعی برای واحدهای تولیدی کوچک ایجاد کرده خبر داد و افزود: بنده از آقای نوربخش گله دارم و حتما به ایشان خواهم گفت که با برنامه هایشان چه مشکلاتی برای این واحدهای تولیدی ایجاد کرده اند.

نظر شما