شناسهٔ خبر: 136462 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش وپرورش بزودی/برگزاری آزمون استخدامی ۱۰ هزارنفری تا پایان خرداد

كنكور43 رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره نتایج آزمون استخدامی این وزارتخانه که آبان‌ماه سال گذشته برگزار شد گفت: گزینش پذیرفته‌شدگان این آزمون انجام و نتایج یک برابر ظرفیت هم اعلام شده و قرار است به‌زودی نتایج اعلام شود.

به گزارش «نماینده» اسفندیار چهاربند ضمن بیان این مطلب درباره زمان شروع دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای معلمی در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: پس از اعلام نتایج، درباره زمان شروع دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای تصمیم گیری و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر دوره‌ها برگزار شوند.

وی ادامه داد: البته با توجه به نیاز آموزش و پرورش به جذب نیروی انسانی به علت سونامی بازنشستگی که طی ۱۰ سال آینده در آموزش و پرورش با آن مواجه خواهیم بود، بیش از ۶۰۰ هزار نفر در ۱۰ سال آینده بازنشسته می شوند و این موضوع تبیل به یکی از چالش های بزرگ آموزش و پرورش خواهد شد. برای حل این مشکل از حالا کمیته ویژه‌ای تشکیل شده تا درباره سازوکار جذب نیرو تدابیری بیاندیشند.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای جذب نیرو در سال ۹۶ هم مجوزهای لازم را اخذ کرده‌ایم و احتمالا تا پایان خرداد آزمون استخدامی ۱۰ هزار نفری دیگری را برگزار می کنیم.  

چهاربند درباره اعمال سیاست بومی گزینی در آزمون استخدامی آتی عنوان کرد: بومی گزینی را مدنظر داریم اما آن را منعطف کرده‌ایم و بوم ها را فراتر درنظر گرفته‌ایم. به این معنا که داوطلب در زمان درخواست استخدام محل زندگی و خدمت خود را مشخص می کند و در نهایت پس از پذیرش آموزش و پرورش مناطق تصمیم گیری می کنند و به این طریق میزان رقابت ها هم افزایش پیدا می کند.

نظر شما