شناسهٔ خبر: 136458 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نایب رئیس اتحادیه کفش ماشینی:

سایه رکود بر تمام صنایع کشور/ ایرادات تولید را به گردن قاچاق نیندازیم

تعطیلی کارخانه نایب رئیس اتحادیه کفش ماشینی با بیان اینکه سایه رکود بر تمام صنایع کشور احساس می‌شود، گفت: ایرادات تولید را به گردن قاچاق نیندازیم و به مزیت‌های تولید توجه بیشتری شود.

به گزارش «نماینده» مهدی مهربان‌منش با بیان اینکه وضعیت تولید کفش چرم در ایران خوب است، گفت: با توجه به برخورداری از مزیت تولید کفش چرم، قاچاق به این بخش وارد نشده است.

نایب رئیس اتحادیه کفش ماشینی با بیان اینکه در تولید دمپایی و صندل با توجه به چند قطب قوی تولید در تهران و قم از مزیت برخوردار هستیم، افزود: در این بخش هم قاچاق نفوذ نکرده و تأثیر نداشته است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از کفش‌های ورزشی از طریق واردات به کشور وارد می‌شود، افزود: برخلاف دو بخش قبلی در تولید کفش‌های ورزشی مزیت نداریم و از تکنولوژی روز دنیا عقب‌ هستیم که این امر زمینه را برای واردات قانونی و غیرقانونی فراهم کرده است. 

مهربان‌منش بیان داشت: تولید کفش‌های ورزشی در دنیا توسط چند کمپانی بزرگ انجام می‌شود و تکنولوژی آنها مدام در حال به‌روز شدن است. 

رئیس اتحادیه کفش‌ ماشینی با بیان اینکه باید نیروی خود را بر روی آنچه که در آن مزیت داریم، متمرکز کنیم، افزود: در حال حاضر بخشی که به عنوان تولید کفش ورزشی در ایران فعالیت می‌کند؛ زیره و رویه کفش ورزشی را وارد می‌کنند و آن را به هم می‌چسبانند که تکنولوژی خاصی ندارد و اشتغال چندانی هم ایجاد نکرده است.

مهربان‌منش گفت: ایرادات تولید، تنبلی، عدم کیفیت و طراحی نکردن را به گردن قاچاق می‌اندازیم، در حالی که با رفع نواقص می‌توان تولید داخل را پویاتر کرد.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر کفش‌های چرم تولید داخل بازارهای صادراتی خود را پیدا کرده است، بیان داشت: تولیدات این بخش به کشورهای مختلفی از جمله روسیه، عراق و افغانستان صادر می‌شود. 

مهربان‌منش با تأکید بر اینکه رکود مانند چتری تمام صنایع و مجموعه اقتصادی ما را در برگرفته است، گفت: علیرغم این رکود روند تولید کفش خوشحال کننده است، زیرا توانایی داخلی برای تولید در حال اضافه شدن است. 

وی افزود: قدرت خرید و سرانه مصرف کفش نسبت به گذشته کاهش یافته، اما توانایی تولید داخلی روز به روز در حال بیشتر شدن است. 

نظر شما