شناسهٔ خبر: 136422 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حضور "اَبَرنجومی‌ بگیران" در ستاد روحانی؛ از صفدرحسینی تا رستگار سرخه‌ای

صفدر حسینی پس از گذشت حدود ۱۰ ماه از افشای نجومی بگیران دولت یازدهم، برخی از آنها در ستاد روحانی مشغول به فعالیت شده‌اند.

به گزارش «نماینده» یکی از کلیدواژه‌ها در سومین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری واژه «نجومی» بود. آنجا که قالیباف خطاب به روحانی و کاندیدای پوششی‌اش جهانگیری، گفت: "در دولت شما بعضی از اعضای دولت و مدیرانش که اقتصاد دست‌شان است در حین اینکه یک کارگر حقوقش ۸۰۰ هزار تومان است و اخیرا کمی افزایش یافته است،   پایه‌گذار حقوق‌های نجومی می‌شوند! مثل خود جنابعالی که در دوره وزارت پاداش‌های چند میلیاردی هم تصویب می‌کنید. "

حقوق های نجومی یکی از پر سروصداترین خبرها در دولت روحانی بود و آغاز آن از فیش حقوقی صفدرحسینی رئیس صندوق توسعه شروع شد.

براساس اخبار خبرنگار تسنیم، اخیراً پس از گذشت حدود ۱۰ ماه از افشای نجومی‌بگیران دولت یازدهم، برخی از آنها در ستاد روحانی مشغول به فعالیت شده‌اند.

یکی از نجومی‌بگیران ستاد حسن روحانی، علی رستگار سرخه‌ای مدیرعامل معزول بانک ملت است که به‌دلیل انتشار فیش  حقوقی که ماهانه ۳۷ میلیون تومان دریافتی داشته و کمک ۵۰میلیاردی‌اش به یکی از نزدیکان رئیس جمهور عزل شد.

رستگار سرخه‌ای که همشهری و از نزدیکان حسین فریدون برادر رئیس دولت است، از محل دو شرکت در خارج از کشور طی ۱۱ ماه در سال ۹۴ حداقل مبلغ ۱۲۵ هزار دلار و ۲۰۰ هزار پوند دریافت کرده که بالغ بر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود. این در حالی است که ماهانه ۳۷ میلیون تومان هم حقوق از بانک ملت می‌گرفته است.

مدیرعامل معزول بانک ملت چندی بعد به دلیل فعالیت گسترده در یک باند سازمان یافته فساد بانکی توسط نهاد امنیتی و به‌ دستور مرجع قضایی دستگیر شد.

از دیگر نجومی‌بگیران فعال در ستاد روحانی صفدرحسینی وزیر اقتصاد دولت اصلاحات و رئیس سابق صندوق توسعه در دولت روحانی است.

وی از فروردین تا اسفند سال ۹۴ به‌ طور میانگین ماهانه ۵۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده و به‌ عبارت دیگر حسینی در یک سال جمعاً حدود ۶۸۶ میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفته بود.

دختر وی، فاطمه حسینی از اعضای لیست امید اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس بود و هم‌اکنون نماینده تهران است. در بخشی از حقوق صفدرحسینی حقی تحت عنوان «اوقات فراغت فرزندان» با مبلغ ۱۱ میلیون قید شده بود که احتمالاً این مبلغ برای فاطمه حسینی هزینه شده است! پدرش نیز با برادر رئیس‌جمهور رابطه نزدیکی دارد.

علاوه بر صفدرحسینی، دختر وی(فاطمه حسینی) نیز در ستاد روحانی فعالیت می‌کند و در دیدار اخیر بانوان با حسن روحانی در ورزشگاه شیرودی حضور داشت.

فاطمه حسینی نفر اول از سمت راست در ورزشگاه شیرودی در حمایت از حسن روحانی

سابقه حضور نجومی‌بگیران در ستادهای روحانی به سال ۹۲ برمی‌گردد. آنجا که رئیس قوه قضائیه به نقل از بابک زنجانی یکی از بزرگ‌ترین متهمان به فساد و رانت‌خواری در تاریخ ایران که محکوم به اعدام شده، اعلام کرد که چند میلیارد تومان به ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۲ کمک کرده است. هر چند روحانی در اولین مناظره انتخاباتی در این باره گفت "یک آدم مفسد محکوم به اعدام حرفی را زده، به نقل مفسد که نمی‌شود تکیه کرد. "

نظر شما