شناسهٔ خبر: 136413 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیسی می‌تواند کشور را از شرایط کنونی خارج کرده و وضع فعلی را به نفع مردم تغییر دهد

رئیسی/* سخنگوی حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در دانشگاه تهران گفت: ما معتقدیم حجت‌الاسلام رئیسی که برخوردار از صلاح و امانت و کارآزموده در مدیریت‌های کلان است می‌تواند کشور را از شرایط کنونی خارج کرده و وضع فعلی را به نفع مردم تغییر دهد.

به گزارش «نماینده» محمد کاظمی سخنگوی حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در دانشگاه تهران در نشست خبری گفت: خدا را شاکریم که در عصر انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم، در عصری که به نام مردی الهی امام خمینی (ره) است.

وی افزود: امروز جا دارد نخبگان ما بعد از گذراندن بیش از سه دهه از بزرگترین حادثه بعد از ورود اسلام به این کشور یعنی قیام نظام اسلامی که جدای از دنیای اسلام معادلات سیاسی جهان را نیز تحت تاثیر قرار داده و داستان انقلاب اسلامی را مرور کنند و به چشم‌انداز آینده نگاه کنند و ببینند چه می‌خواهند و چه می‌خواهند بکنند.

کاظمی تاکید کرد: باید خط امام(ره)، وصیت امام و توصیه امام چراغ راه ما باشد. امامی که انقلاب کرد به نام اسلام، به نام دین و خواست جامعه اسلامی را بنیان نهد. امام قیام کرد و ما نیز باید در راه آن و در پی راه نائب بر حق‌شان قیام کنیم که امروز بیعت با انقلاب و امام(ره) و رهبری قطعا بیعت با رسول الله است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: امام بزرگوار ما می‌خواست ابتدا این جامعه را به شکل مطلوب و آرمانی بسازد و این کشور بتواند در دنیا الگو باشد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: رسیدن به انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه نمونه اسلامی و تمدن نوین اسلامی مسئولیت تاریخی ماست و این راهی است که به طور طبیعی در مقابل ما قرار دارد و باید این راه را به درستی طی کنیم، با اطمینان به نفس حرکت کنیم.

کاظمی ادامه داد: ما باید همه توان و ظرفیت انسانی و فکری و استعدادی که خدای متعال در ما و این ملت به ودیعه نهاده است را به میدان بیاوریم آن وقت سرنوشت دنیای اسلام تغییر خواهد کرد و به تبع آن سرنوشت دنیا تغییر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: معتقدیم می‌توان در صراطی حرکت کرد که برای بشریت مایه نجات بود. این سرنوشت هولناکی که در مقابل بشریت است این سرنوشت را می‌شود تغییر داد قدم اول این است که ما در خودمان آن حرکت بزرگ و آن تحول عظیم را به وجود بیاوریم.

این فعال دانشجویی ادامه داد: ما باید در خود تحول ایجاد کنیم و همچنان این راه را ادامه دهیم. قله‌ها را بشناسیم و بدانیم کجا می‌خواهیم حرکت کنیم بدانیم تنها راه انقلابی‌گری است و اگر خدای ناکرده این را گم یا فراموش کنیم سیلی خواهیم خورد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران تاکید کرد: انتخابات در نظام اسلامی و مبتنی بر نظریه مردم سالاری دینی هم حق و هم تکلیف است. حق انتخاب با مردم است و تکلیف نیز این است که با انتخاب گزینه اصلح به سوی اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

کاظمی اظهار داشت: حقیقت آن است که با وجود پیشرفت در زمینه‌های گوناگون عملکرد دولت و وضعیت فعلی قابل دفاع نیست مسئولان دولتی بدون توجه به رهنمودهای رهبری و دغدغه‌های اصلی مردم مسیر کج‌راهه خود را ادامه می‌دهند.

وی افزود: شرایط نامناسب اقتصادی، به همراه فسادها و تبعیض‌ها در ساختار اداری، بیکاری و رکود، سلطه‌های بانک‌ها بر شئون مختلف زندگی مردم، ویژه‌خواری و بی‌اعتنایی به مستضعفین، ساختار فرسوده و بروکراسی پیچیده و افزایش آسیب‌های اجتماعی، به همراه دل سپردن به وعده‌های دشمنان، فغان و شکوه مردم را بلند کرده است.

کاظمی ادامه داد: دشمن نیز از تفکر انقلابی می‌ترسد چون کارآمد است و کشور را مقتدر می‌کند. هر جا نقطه ضعفی است به دلیل دور شدن از تفکر انقلابی است هر جا اختلاس و فساد و حقوق نجومی و اموال نجومی است. یعنی از تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی فاصله گرفته شده است. مردم منبع قدرت کشورند و باید همین مردم سر سفره انقلاب بنشینند نه عده‌ای ویژه‌خوار.

این فعال دانشجویی گفت: البته که رسیدن به آرمان‌های والای ملت ایران با دولت پیر و فرتوت ممکن نیست. با دولت ساده زیست می‌توان به آرمان‌ها رسید نه با دولتی که از ویژه‌خواران حمایت می‌کند.

کاظمی ادامه داد: ما دولت کار می‌خواهیم نه دولت شعار، دولت شفافیت‌گرا، نه دولت اشرافیت‌گرا، دولت خدمت‌گزار، نه دولت منت‌گزار، دولت اقدام و عمل، نه دولت وعده و ادعا، دولت با مردم، نه دولت بر مردم، دولت اقصاد مقاومتی پایدار، به اقتصاد لیبرال وابسته یک ورشکسته، دولتی از جنس مردم نه دولتی از جنس اشراف دولت متکی بر توان داخلی نه دولت دل‌سپرده به آمریکا و اروپا، دولت پاکدستی و نه دولت‌ حقوق‌های نجومی.

این فعال دانشجویی در زمینه دلایل حمایت از حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز بزرگترین چالش کشور مسئله اقتصاد ملی است انتظار به حق مردم این است که از یک اقتصاد شکوفا برخوردار باشند. رفاه عمومی باشد. طبقه ضعیف از وضعیت غیرقابل قبول خارج شود از مشکلات نجات پیدا کند اقتصاد کشور نیازمند یک حرکت جدی و یک کار بزرگ است.

سخنگوی حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در دانشگاه تهران افزود: وقتی کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است. یعنی تیمی خبره، با نگاه انقلابی و ایمان به حل مشکلات موجود می‌تواند ما را از این برهه عبور دهد. نگاهی که معتقد باشد باید رونق پیشرفت اقتصادی را از ظرفیت‌های درون کشور و درون مردم تامین کنیم. ظرفیت‌های فراوانی که یا استفاده نشده است یا درست استفاده نشده است.

کاظمی اضافه کرد: در مقابل نگاهی که نتیجه آن را در چند سال اخیر دیده‌ایم. نگاهی که با بی‌برنامگی و بی‌انضباطی مالی و اسراف‌های بیش از حد پرداخت یارانه را مصیبت عظما خوانده و در مقابل با ولخرجی کشور را گران اداره می‌کند. واردات کالاهای مصرفی و لوکس را افزایش داده و در مقابل تولید را از رونق انداخته است.

سخنگوی حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در دانشگاه تهران گفت: با درآمد ۳ برابری نفت نسبت به گذشته و با نقدینگی ۳ برابری تنها هزینه‌های جاری را ۲ برابر کرده است و این یعنی هزینه بالای دولت و فایده کم. یعنی دولت بی‌انضباط با ریخت و پاش‌های بی‌حساب.

کاظمی افزود: معتقدیم تحقق آرمان‌ دولت اسلامی با شاخص‌های سلامت اعتقادی و اخلاقی اعتقاد به عدالت، خدمت صادقانه به مردم دارای سلامت اقتصادی و روحیه فسادستیزی، قانون گرا و پایبند به حکمت و خردگرایی در کارها و مومن به ظرفیت‌ درون‌زای کشور است که می‌تواند ما را به هدف برساند.

وی گفت: این دولت انقلاب اسلامی که می‌تواند با پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب با هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن‌ها، با پایبندی به استقلال همه جانبه کشور اعم از استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی و استقلال امنیتی، با حساسیت در برابر کار و نقشه دشمن و عدم تبعیت از او به همراه تقوای دینی و سیاسی است ما را به اهداف برساند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران افزود: این بینش و منش اسلامی و انقلابی است که اگر در علم، اقتصاد و فرهنگ جاری شود مشکلات کنونی ما را نیز حل خواهد کرد. اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که می‌توانیم در انتخابات پیش رو، با استقرار دولت انقلابی بر بخشی از مشکلات فائق آئیم البته تاکید داریم که این تنها راه و همه راه نیست.

کاظمی تصریح کرد: از این رو جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بر مبنای تکلیف دینی و انقلابی خود جناب حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی را به عنوان گزینه اصلح معرفی می‌کند.

وی افزود: معتقدیم رئیسی که برخوردار از صلاح و امانت و کارآزموده در مدیریت‌های کلان است می‌تواند کشور را از شرایط کنونی خارج کرده و وضع فعلی را به نفع مردم تغییر دهد.

کاظمی افزود: ملت خسته از دعواهای چپ و راست اصولگرا و اصلاح‌طلب، دنبال کار و بهبود شرایط اقتصادی است و این تنها با مدیریتی فراجناحی، مردمی، پرتلاش و تحول‌گرا، ضد فساد و توانمند در ایجاد تیمی نخبگانی و کارآمد امکان پذیر است.

سخنگوی حامیان دانشگاه تهران حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران امیدوار است اکنون که فصل تازه‌ای از انتخاب پیش روی ملت ایران قرار گرفته است با انتخاب راهی درست شاهد تغییر وضع موجود باشیم که خواستن توانستن است.

نظر شما