شناسهٔ خبر: 136409 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «نماینده»:

کمیسیون آموزش مجلس برای بررسی مستندات مدرک دکترای رئیس جمهور آمادگی دارد

سیدمحمدجواد ابطحی/2 ابطحی با بیان اینکه باید مدرک فریدون را بررسی می کردیم که موضوع مدرک و رساله آقای روحانی هم به آن اضافه شد گفت: حدودا سال۷۶ که ایشان مدرک خود را گرفته بود این بحث مطرح شد که مبنای مدرک ایشان چیست؟ آقای کوچک زاده هم در اوایل کار آقای روحانی اصرار داشتند که مدرک ایشان بررسی شود

محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مدرک فریدون را بررسی می کردیم که موضوع مدرک و رساله آقای روحانی هم به آن اضافه شد به خبرنگار «نماینده» گفت: حدودا سال۷۶ که ایشان مدرک خود را گرفته بود این بحث مطرح شد که مبنای مدرک ایشان چیست؟ آقای کوچک زاده هم در اوایل کار آقای روحانی اصرار داشتند که مدرک ایشان بررسی شود چون ایشان در مجالس قبل هم بدون داشتن مدرک دکترا در رزومه مدرک خود را دکترا معرفی کرده بود با اینکه ایشان دکترا را بعدا گرفتند ولی همان اوایل که نماینده مجلس بودند در رزومه کاری عنوان دکترا به خودشان داده بود.

وی در ادامه افزود: اینکه بعدها از چه طریقی مدرک گرفته اند و بورس شده اند یا خودشان رفته اندو ... مساله ای نیست. تا اینکه داخل ایران هم نه بعضی از سایت ها عنوان کردند که بخشی از رساله ایشان با کتابهایی از یک مولف پاکستانی و برخی از روحانیون حوزه علمیه قم مطابقت دارد این است که این موضوع قابل بررسی است.

نماینده مردم خمینی شهر با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات اظهار کرد: رقبا سعی می کنند تیر خلاص خود را در آخرین روزها شلیک کنند و من این بداخلاقی را نمی پسندم چون این موضوعی است که همان ابتدا باید بررسی می شد و معتقدم که بحث دکترا و مدرک مهم نیست مهم سواد علمی است.

ابطحی با بیان اینکه ما به عنوان کمیسیون آموزش و تحقیقات حاضریم تمام مستندات را بررسی کنیم تا معلوم شود چه کسانی در چه دوره ای با چه گرایشات سیاسی مدرک گرفته اند تصریح کرد: نسبت به کسانی که در کالج های غربی و سلطنتی مدرک می گیرند حساسیت جامعه بیشتر است. ژان پل سارتر معتقد بود که نیروهای مستعد ایرانی را در غرب آموزش می دهیم و آنها را با افکار و روش زندگی خود آشنا می کنیم و زمانی که به کشور خود بازگردند با زبان مادری خود صحبت می کنند اما فکر آنها فکر آمریکایی و غربی است.  

نظر شما