شناسهٔ خبر: 136381 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

توجه به رویکرد جوان‌گرایی در مدیریت شهری

اقراریان43 به جد معتقدم باید در فضای مدیریت شهری به سمت جوان‌گرایی و هوشمندسازی فضای شهر تهران رفته و از ظرفیت دانشگاهی در مدیریت شهری بیشتر بهره ببریم.

هفته نامه «نماینده»؛ مهدی اقراریان*/ بخشی از اعضای «لیست خدمت» که برای پنجمین دورۀ انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران معرفی شده‌اند از بدنه شورای فعلی هستند. توجه به شرایطی که امروز شورای شهر دارد، نگاه به اقداماتی که تاکنون در سطح تهران انجام شده و مقایسه با سایر مقاطع نشان می‌دهد این لیست می‌تواند حائز شرایط خاص نسبت به سایر لیست‌ها باشد.

نکته قابل‌توجه این است که دو رویکرد ممکن است نسبت به فضای لیست وجود داشته باشد. رویکرد اول رویکرد کاملاً سیاسی و متأثر از فضای انتخابات ریاست جمهوری است؛ رویکرد دوم نیز مبتنی بر عقلانیت، خردورزی، وسواس خدمات و اقداماتی است که در سطح شهر تهران به آن پرداخته شده است.

معتقدم اگر فضای سیاسی انتخابات ریاست‌جمهوری بر انتخابات شورای شهر تأثیرگذار نباشد لیست خدمت از موفقیت خوبی برخوردار خواهد شد؛

تاکنون الگوهای مختلفی را برای اداره شهر تهران داشتیم و تجربه شوراهای گذشته و شورای اول را داریم و بر این اساس شانس لیست خدمت را بالا می‌بینم و فکر می‌کنم لیست خدمت موفق این عرصه خواهد بود؛ ضمن اینکه هر چه نظر مردم تهران باشد به آن تمکین خواهیم کرد.

همان‌طور که همه مطلع‌اند، الگوهای مختلفی برای مدیریت شهر وجود دارد، در یک طرف الگوی مدیریت شهری بر اساس نگاه و رویکرد سیاسی و در طرف دیگر هم یک الگوی مدیریت شهری بر اساس منطق، آرامش و استفاده از اکثر نظرات.

امروز در شهر تهران در مجموعه مدیریت شهری مدیرانی با رویکردها و سلایق سیاسی در بدنه شهرداری‌ها وجود دارند و این نشان‌دهندۀ سعه صدری است که در لیست وجود دارد. دکتر چمران شخصیتی است که یک سرمایۀ انسانی برای شورای شهر و لیست خدمت محسوب می‌شود که تجربه، سعه صدر و برخورد منطقی ایشان در حوادث و اتفاقات از گذشته تا به امروز کمک می‌کند لیست خدمت از اقبال خوبی میان مردم، جوانان و دانشگاهیان برخوردار باشد.

به جد معتقدم باید در فضای مدیریت شهری به سمت جوان‌گرایی و هوشمندسازی فضای شهر تهران رفته و از ظرفیت دانشگاهی در مدیریت شهری بیشتر بهره ببریم.

*عضو لیست خدمت

نظر شما