شناسهٔ خبر: 136370 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طلایی تشریح کرد

شورای سیاسی نمی‌تواند مشکل مردم را حل کند/ هزینه میلیاردی برای تکیه زدن بر صندلی شورا

طلایی/2 نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نیروهای انقلابی در شورای پنجم نیز به دنبال خدمت به شهروندان هستند و این در حالی است که لیست اصولگرایان بدون هیچ تشکیلات و هزینه‌ای و با حمایت مردم مساجد و محلات وارد انتخابات خواهند شد.

به گزارش «نماینده» مرتضی طلایی در جمع شهروندان شرق تهران اظهار داشت: در آستانه برگزاری دو رویداد سیاسی یعنی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستیم و باید تلاش شود که حضور حداکثری را بر پای صندوق‌های رای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نه تنها در امور اجرایی کشور بلکه بر انقلاب نقش تاثیرگذاری خواهد داشت.

طلایی افزود: شاید انتخابات گذشته تنها در امور اجرایی کشور تاثیر داشت ولی این انتخابات بر کشور و انقلاب تاثیر دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید تلاش شود با یک انتخاب حداکثری و پرشور در نهایت فرد اصلح، کارآمد و جهادی انتخاب شود.

وی افزود: نباید فرصت پیش رو را از دست داد و به همین جهت باید با انتخاب صحیح راه پیشرفت کشور را هموار کرد.

طلایی اضافه کرد: همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها نیز برگزار می‌شود که این انتخابات از جهات مختلف حائز اهمیت است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: شورای پنجم باید تلاش کند تا امنیت شهروندی و رضایتمندی شهروندان افزایش یابد.

وی با طرح این پرسش که عضو شورای پنجم چه ویژگی‌های باید داشته باشد، گفت: کارآمدی، پاکدستی و تخصص از ویژگی هایی است که فرد شورایی باید داشته باشد.

طلایی در ادامه به رفع تبعیض و فقر شهری اشاره کرد و افزود: این موارد باید الویت اصلی کار در شهر محسوب شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر در شهر تهران محلاتی داریم که مشکلاتی را در بخش سرانه‌های ورزشی و فرهنگی دارند و در واقع محله با محله متفاوت است که باید در ارتقا سطح محلات در بخش‌های مختلف تلاش شود.

وی افزود: ارتقای کیفی خدمات شهری در ابعاد مختلف، بهبود و ارتقای وضعیت فرهنگی شهر، ادامه کارهای عمرانی –کالبدی –شهرسازی در سطح شهر، بهبود در حوزه حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و نوسازی بافت فرسوده از الویت‌های شهر محسوب می‌شوند.

تدوین الویت‌های شهر با نظر کارشناسان

طلایی با اشاره به اینکه الویت‌های شهر تهران از دل مباحث کارشناسی تهیه شده است، افزود: الویت‌های اشاره شده توسط مشاورین گروه‌های مختلف و از طریق معتمدین محلات تهیه شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شورای سیاسی و جناحی نمی تواند مشکلات را حل کند و مردم به دنبال شورای متخصص، پاکدست و برنامه محور هستند تا مشکلات شهر و شهروندان را حل کنند.

وی بیان کرد: تخصص و دانش لازم، آشنایی تجربی با مسائل و مشکلات شهر تهران، دغدغه و مسئولیت پذیری در خصوص مسائل، نگاه بلند مدت به مسائل، باور و اعتقاد عملی به تعامل و خرد جمعی ،باور به نقش مردم و استفاده از ظریفت آنها جهت پیگیری امور شهری ،پرهیز از تنش ها و مجادله های بیهوده، درد آشنا و دلسوز بخصوص برای اقشار ضعیف، اعتقاد جدی به صداقت،شفافیت در امور مالی و بخصوص انواع و اقسام رانت خواری و سوء استفاده ها از مواردی است که باید یک فرد شورایی داشته باشد.

الویت‌های شورای پنجم

طلایی ادامه داد: از الویت‌های شورای پنجم می توان به اعمال نظارت مستمر بر امور شهری و شهرداری در ابعاد مختلف، تثبیت و تقویت جایگاه نهادهای مردمی از جمله شورایاری ها،NGO ها و سمن ها، ادامه و تقویت سیاست محله محوری و تمرکززدایی و افزایش سرانه ها، پیش بینی و اختصاص درآمد پایدار برای اداره امور شهر، تقویت محتوای فرهنگی و کمک به تحقق مدیریت یکپارچه شهری در ابعاد مختلف، حل مسائل اساسی بافت فرسوده،حمل و نقل و آلودگی هوا، برنامه ریزی جهت کاهش آسیب های اجتماعی، تلاش برای نزدیک شدن به شهر تهران به شاخص های واحد مدیریت ایرانی- اسلامی و نظارت و تعامل و جلب همکاری سایر نهادها از الویت های شورای پنجم محسوب می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: چالش و تهدیدها می‌تواند شورای پنجم را به بیراهه بکشاند که باید مراقب دام ها و تهدیدها باشیم.

طلایی اظهار داشت: در شورای چهارم نیز شاهد پهن کردن دام سیاسی، جناحی، حزبی و باند بازی برخی از اعضا بودیم که باید در شورای پنجم مراقب باشیم.

وی افزود: متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر تهران به دنبال پهن کردن دام قدرت به جای خدمت بوده اند که این مورد بسیار خطرناک بوده و هست.

هزینه میلیاردی برای تکیه زدن بر صندلی شورا

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه برخی از افراد برای نشستن بر صندلی شورا میلیاردها هزینه می‌کنند و این سوال مطرح می شود که چرا؟

طلایی افزود: نیروهای انقلابی در شورای پنجم نیز به دنبال خدمت به شهروندان هستند و این در حالی است که لیست اصولگرایان بدون هیچ تشکیلات و هزینه‌ای و با حمایت مردم مساجد و محلات وارد انتخابات خواهند شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: برخی از کاندیداها برای جلب رای مردم در مدت اخیر اقدام به توزیع پول و بسته کالایی در شهر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از اعضاء در شورای چهارم به دنبال تقابل، تفرقه، اختلاف و حاشیه سازی بوده اند و دائما به دنبال کارشکنی و کم کاری بوده‌اند که این آسیب جدی به شورای شهر است.

طلایی افزود: یکی از تهدیدهای شورا اینست که خود را عقل کل بدانیم و خود را محروم از دانش و تجریه دیگران بدانیم.

وی در ادامه با تاکید مجدد بر اینکه باید تلاش شود که مردم حضور حداکثری بر پای صندوق های رای داشته باشند، گفت: برای این کار باید همه تلاش کنند و در نهایت افراد کارآمد،متخصص و پاکدست انتخاب شوند.

طلایی در ادامه بار دیگر به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: امروز گفتمان انقلاب یک طرف قرار دارند که از آن جمله می‌توان به آقایان رئیسی، قالیباف و میرسلیم اشاره کرد و برای موفقیت آنها باید تلاش کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تلاشمان باید این باشد که مدیریت اجرایی کشور در اختیار کسانی باشد که گفتمان انقلاب را قبول دارند و در این مسیر باید مراقب بود که در دام اختلاف افکنی که برای نیروهای انقلاب پهن شده، قرار نگیریم.

وی بیان کرد: برای انتخاب گزینه مورد نظر در ریاست جمهوری باید به چند نکته توجه شود و فردی انتخاب شود که همراه با گفتمان انقلاب اسلامی باشد و توجه ویژه ای را به ظرفیت داخل و کشور داشته باشد.

طلایی ادامه داد: توجه به تولید، اشتغال و کارآفرینی همراه با مدیریت جهادی از ویژگی های است که برای انتخاب رئیس جمهور باید به آن دقت شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: نیروهای انقلابی تلاش کرده اند و لیست را تحت عنوان لیست خدمت برای شورای پنجم انتخاب کرده اند که افراد حاضر غیر سیاسی و متخصص، کارآمد و پاکدست هستند که ان‌شالله با حضور آنها بتوان خدمات موثرتری در شهرارائه شود.

رونمایی از نشان و شعار انتخاباتی

طلایی در پایان گفت: شورای مردم برآمده از بین مردم است نه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی مرسوم.

در پایان این مراسم نیز مرتضی طلایی به همراه شهروندان و تنی چند از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر از نشان و شعار انتخاباتی خود با عنوان "شورای مردم" رونمایی کرد.

نظر شما