شناسهٔ خبر: 136337 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه به نیلی‌احمدآبادی:

رئیس دانشگاه تهران درباره حضور روحانی در یک جلسه سیاسی یک طرفه در دانشگاه توضیح دهد

دانشگاه 43 بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه به نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران خواستار ارائه توضیحاتی درباره حضور روحانی در یک جلسه سیاسی یک طرفه در این دانشگاه شد.

به گزارش «نماینده»، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای به محمود نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران از وی درباره حضور روحانی در این دانشگاه و پرسش‌های مطرح درباره آن توضیحاتی خواستند.

در متن این نامه آمده است: در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه تهران منتشر شده است، این شایعات حاکی از آن است که برنامه حضور وی از طرف دولت و بدون دعوت هیچ یک از تشکل‌های دانشجویی یا استادی در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی به صورت یک میتینگ سیاسی یک طرفه برگزار می‌شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اعلام کرد: از آغاز انتشار این شایعه تاکنون پرسش‌های زیادی مطرح شده است از جمله اینکه آیا اصل این شایعه صحت دارد؟ آیا برگزاری چنین برنامه‌ای در شرایطی که جناب آقای روحانی درخواست تشکل‌های دانشجویی و استادی برای حضور در دانشگاه و پاسخ به پرسش‌های دانشگاهیان را بی‌جواب گذاشته‌اند، به جایگاه دانشگاه لطمه وارد نمی‌کند؟ آیا جایگاه و عنوان دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور تنها با پرداخت چند میلیون تومان بابت اجاره یک تالار قابل خریداری است؟

در این بیانیه آمده است: موافقت جنابعالی با برگزاری چنین برنامه‌ای بدین نحو، در واقع به معنای پایین آوردن جایگاه رئیس دانشگاه مادر کشور در حد یک کارمند حرف گوش کن مقامات بالاسری نیست؟ با توجه به برگزاری برنامه‌های سابق آقای روحانی (همچون برنامه روز دانشجو) در تالار فردوسی و تالار علامه امینی، چرا این برنامه در تالار شیخ انصاری با ظرفیتی کمتر از نصف تالار فردوسی برگزار می‌شود؟ عدم اطلاع رسانی عمومی این برنامه تا این لحظه و عدم دعوت از تشکل‌های دانشجویی، نشان از عدم صداقت دانشگاه و آقای روحانی و پرشدن اتوبوسی تالار از بیرون دانشگاه ندارد؟ آیا تشکل‌های دانشجویی دانشگاه نسبت به مقامات سیاسی بیرون دانشگاه نامحرم شمرده شده‌اند که هیچ اطلاعی درباره این برنامه به آنان داده نشده است؟ اگر معتقد به حفظ استقلال دانشگاه هستیم، این نحو برگزاری چنین برنامه‌های چگونه می‌تواند با داعیه استقلال دانشگاه سازگار باشد؟

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اعلام کرد: لذا با توجه به مدت زمان اندک باقیمانده تا انتخابات و حساسیت و التهاب بالای شرایط فعلی بدینوسیله از جنابعالی خواهشمند است جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی روشن درباره شایعات طرح شده و پرسش‌های پیرامون آن ارائه کنید.

نظر شما